Det värker i ryggen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Jag börjar från början.
För ca 6-7 månader sedan började jag få lite smått ont i kroppen. Mestadels i ryggen. Jag tänkte direkt att jag får nog köpa ny säng för den är ganska gammal och sliten. Veckan efter stod där en ny och fin utprovad säng för mig i sovrummet.
Visst jag sov bättre och skönare och fick mer energi. Men jag hade ändå smått ont i kroppen.
Smärtan har blivit värre och värre. Mest ont har jag i ryggen och revbenen upp i nacken och ner till svanskotan. Vissa dagar gör det ont när jag bara andas och revbenen vidgar sig. Har jag legat ner en stund och ska resa på mig så måste jag ta det jätteförsiktigt för annars gör det så ont att jag nästan vill skrika.
Jag har varit hos en massör men det har inte blivit bättre. Jag har provade att träna med en sjukgymnast för att stärka ryggen på det viset men inget har hjälpt. Snarare så vill jag helst undvika träning för det gör ont att träna. Jag tar receptfria värktabletter dagligen men nu hjälper det inte det minsta.
Så jag började googla för någon dag sedan och så kom jag in på en sida Om Cancer, om skelettcancer. Nu är jag jätteorolig över att det ska vara det.
Vart ska jag vända mig? Jag åker på semester nu i dagarna så jag känner lite panik. Det är säkert inte någon fara, hoppas jag. men man vill ändå vara säker på sin sak…
mvh johanna
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ta kontakt med läkare. Du ska inte behöva gå omkring och ha ont och vara orolig.
Jag tycker också det låter som att du ska gå till läkare och få veta. Berätta för läkaren vad du misstänker, så h*n får utesluta att det är cancer.
Lycka till!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus