omoget teratom
hej, jag undrar om det är någon här som har erfarenheter av omoget teratom, grad 3, det är namnet på cystan/äggstocken som opererades bort på min flickvänn. hon är 34 år och genomgick operationen 22 november. tumören var 10X17 cm och hon hade då också vätska i lungerna, En vecka efter op, fick vi beskedet att det var denna mycket elakartade typen av cancer. Min flickvänn är peruansk medborgare men var på besök 3 mån hos mig i Sverige, det var också här hon blev sjuk och opererad. läkaren som tog bort en äggstock + tumör sa att hon behöved cellgiftsbehandling inom 3-4 veckor. hon var tvungen att åka tillbaka till peru 7 dec, och där säger läkarna efter att ha tagit många prover att de måste operera bort livmoder och den andra äggstocken samt lymfkörtlar också innan det är lönt att börja selgiftsbehandling, Vi är vildrådiga och försöker också göra hennes migrationsärende till förtur för att komma till sverige for. När jag berättat detta förläkaren som opererade henne här så säger läkaren att det kanske är bättre att hon gör som de säger i peru. min flickvänn har kontakt med ett stort canser sjukhus i Lima. Men vi vill också vara tillsammans. Finns det någon här som hr erfarenheter av denncanser typ? tacksam för svar,,
Så hemskt att ha flickvännen i Peru när hon är sjuk! Jag förstår så väl att ni vill vara tillsammans i alla beslut.
Jag vet inte mycket om äggstockscancer, men jag vet att det brukar vara allvarligt. Det är inte ovanligt att man måste ta båda äggstockarna på den som drabbats. Jag förstår att det känns hemskt för henne. Kan man inte få en andra onkologs åsikt i Peru också?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Rolle! Jag vet inte om du är kvar på sidan, men jag undrar hur det gått för din flickvän?
Kram!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus