Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3655 ggr
moeler
0

Nu är det nog dags.......

att presentera sig:-) Jag har smugit runt här inne på forumet ett tag och läst om alla fantastiska människor som finns är. Jag har skrattat och gråtit med era historier om era öden.

Själf fick jag tarmcancer i juni -09 och opererade bort tarmen en månad senare. Det tog också bort lymfväven och 32 av 33 lymfor var helt friska, likaså alla blodkärl och nerver. Jag skulle ha fått cytostakikabehandling men det gick inte då jag hade en kraftig inflamation i min kvarvarande ändtarm. Men jag var kaxig och intalade mig att det skulle funka ändå. Cancern hade ju inte spritt sig!

I fjol somras tog de bort min läskiga ändtarm och den var helt ren från cancerceller. Så lång var allt bra. Men jag har aldrig riktigt lyckats komma tillbaka helt och hållet. När jag skulle börja jobba heltid den första januari efter en lång upptrappning så funkade ingenting. Jag klarade av tre veckor sen var jag så slut att jag fick gå hem och lägga mig. Och här ligger jag fortfarande.

Man gjorde en datortomografi och hittade kraftigt förstorade lymfor mellan lungorna men inget annat syntes. Efter en lång väntan (7 veckor) var jag i förra veckan på karolinska och tog biopsier på lymforna.

Så här ligger jag nu och väntar på besked.  Jag hoppas naturligtvis på att det är en inflamtion som ligger dold nånstans men samtidigt ställer jag in mig på att cancerna kan ha poppat upp någon annanstans.

Så - det var min historia så att ni vet vem jag är om jag slänger in ett inlägg i någon tråd:-)

Maria
0

Oj, vilken historia. Du har haft det tufft och har fortfarande.

Det är väl bara på en sådan här sajt som man önskar sig en inflammationFlört istället för något värre.

Hoppas innerligt att det är så för dig nu.

Hur länge tar svaret på din biopsi tror du?

/Maria

Agilis
0

Hej!

Du har kämpat länge verkar det som, jag håller mina tummar för att biopsin ser bra ut och att väntan inte blir olidlig för dig. Det är det värsta, när man går och väntar och känner sig orolig.

Lena1971
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Moeler!

Uj, du har vart igenom mycket de här två åren… Jag håller tummarna för att det är slut med det, och att biopsin visar på något lindrigt och ofarligt.

Hur som helst är du varmt välkommen hit!

Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

moeler
0

Tack skall ni ha! Jag har mått hyfsat bra under hela tiden. Det är bara sista ter månaderna som har varit riktigt hopplösa……

Det är lite irriterande för en arbetsnarkoman att bli mer eller mindre sängliggande. Jag har inte riktigt tålamod med såntFlört

kerstinjo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kunde bara småle åt din kommentar;  Jag hoppas naturligtvis på att det är en inflamtion som ligger dold nånstans.

Som bumbleeboo skriver; det är väl bara på denna sidan man hoppas på en inflammation.Obestämd

Men tänk ändå vilka fantastiska människor det finns "där ute".

Jag håller tummarna för dig!

Kerstin 

moeler
0

Idag ringde min läkare och berättade att de inte har hittat elaka celler i mina lymfar!!

Det är ju väldigt skönt att få veta men det hjälper ju inte så mycket då jag fortfarande mår dåligt. Han hade en teori om att det kunde vara Sarkoidos, bindvävsinmlammation, som oftast sätter sig runt lungorna. Så nu blir det en ny vända men undersökningar och nya provtagningar.

Jag kommer nog att dyka upp här ändå, även om jag nu har haft turen att inte ha cancer. Måste ju hålla lite koll och alla tummar jag har för er allaFlört

Maria
0

Så skönt. Det var ju ett underbart besked trots att du mår dåligt.Glad

Hoppas de snart hittar vad som felas med dig.

/Maria