1:a behandlingen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag fått min första FEC/EC-behandling. Tre påsar, en påse med Cortison och en massa annat, plus tabletter.
För bövelen, hela jag ser ut som en mumie snart! 
Tja, efter 3½ timme var jag klar och bara väntade och väntade på alla biverkningar.
Var och köpte lite kläder för första gången på evigheter. Hade några fina tunikor på armen och scarf, när jag fick syn på ett klädställ utanför affären. Iiiiiiiiiiii, tjuter larmet och jag fick snabbt backa in igen.
Tankspridd?
Bara väntade o väntade i går på att jag skulle få metallsmak i munnen, må illa och bli jättetrött (mycket vanliga biverkningar). Nix, ingenting!
Lyckades få bort ett hårstrå när vi satt i bilen, men maken tyckte inte synd om mig för det.
Nä, håravfallet kommer om ca. 1½-2 veckor. (Peruken är redan utprovad och bestäld)
Kvällen kom och jag kände fortfarande inget. Så vi konstaterade med vår sjuka humor; Nu är jag botad!
Städade hela kvällen och gick och la mig lite efter 24 och mådde fortfarande bra.
Äsch, det kommer väl i morgon bitti (idag). Nä, vaknade i morse och mår fortfarande bra. helt sanslöst, jag känner inga biverkningar och det borde jag gjort idag.
Plockade i mig 29 !!!!!!! tabletter.
Mår fortfarande bra!
Helt sjukt, sanslöst, men jag känner inga av de "normala" biverkningarna.
Som jag sa; Ont krut förgås inte så lätt.
Har även fått ett "gräddfilskort" till kassor och lab, går bara rakt förbi för att undvika alla sjuklingar. Undrar om jag kan spara det livet ut? 
Men för att göra en lång historia kort. JAG MÅR BRA! 
Nu väntar Snickarstugan och hoppas att Amos' kossor har kommit ut och favoriten Svea.
Tack för ett roligt inlägg
Det låter bra och skönt att du kan ta det med lite humor.
So far so good….
/Maria
#1 ja du, Bumbleboo, jag är en glad människa, har lätt för skratt och är allmänt tokig mellan varven.
Just nu njuter jag av att jag har släppt taget om alla "måsten", för här "måste" ingetting. Mig veterligen har ingen dött av lite hundhår här och där. Inte ens hunden!
För att underlätta vardagen i Snickarstugan ska tre rabatter grävas upp runt uteplatsen och blommorna ska sättas runt trappen. Sedan blir det bara gräs.
Jag har verkligen dragit ner på det mesta. Men jag har ju fördelen att jag är så gammal
att jag har vuxna barn och det underlättar nog en del.
Då är vi i samma sits med barn alltså…. och jag har katthår istället för hundhår
/Maria
Åh vad skönt att det gick så bra! 
Det är lustigt att man mår så olika, och de vet inte riktigt varför. Man får väl vara glad när man inte drabbas så av biverkningar!
Hundhår och katthår har jag inte, men jag kan förvarna om att dammråttorna får springa fritt hemma hos mig även sen jag blev frisk. Jag har omprioriterat! Det finns viktigare saker att bry sig om! 

Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Fredag morgon och jag mår fortfarande bra!
Har redan dammsugit sängkammaren och tvättat golvet. Samt stoppat i mig 29 tabletter!!
Ja, omprioritera är jätteviktigt, att kunna se det ljusa. Men jag kan nog ge mitt gamla destruktiva liv en eloge till det. För efter att ha levt ett tufft liv i missbruk fick jag börja om på ruta 0 igen.
Jag har lärt mig att tycka om mina medmänniskor och framförallt mig själv och det är stort!
Smutsiga fönster? Äsch, boken jag läser är roligare! 
Min äldsta dotter frågade en gång om jag köpt min positivitet på Tradera. Kanske det! Men visst har jag mina nedgångar också, annars vore jag inte mänsklig.
#5 Du har säkerligen fått en stor styrka genom dina erfarenheter. På gott och ont och att värdesätta livet här och nu är en stor tillgång.
Jag har inga liknande problem bakom mig men vi har alla olika "bagage" och det gör många gånger att man är glad för det lilla.
/Maria