Cancer iFokus

Cancer

Etikettbehandlingar
Läst 3788 ggr
kerstinjo
0

Datortomografi.

Idag ät det dags för datortomografi av buk och lungor, så nu sitter jag och dricker vatten med kontrastvätska. Hann tack o lov med en kopp kaffe innan. Fika får vi göra efter Cat-skannen.

Vi har varit på landet hela helgen och åkte hem i morse. Haft en fin helg, fastän jag grämer mig lite över att inte ha fått sitta i solen.

Mår bra och har mått bra hela helgen. Det är min 5:te dag med cellgift idag och jag har inget märkt av. Tvärt om så har det infunnit sig ett inre lugn, som jag inte kan förklara.

Skumt, men det kommer väl vid nästa cellgiftsbehandling. Obestämd

Ha det gott alla mina nya vänner på sajten!

Kerstin 

Agilis
0

Jag sitter och väntar på tomografi idag jag med. Jag blev störtsjuk för lite mer än en vecka sedan och har tydligen vätska/svamp eller något i lungorna. Jag behöver dock inte dricka någon konrast, om jag behöver, så får jag den via pvk. En sån "kul" kontrast dom gör att det hettar i kroppen så man tror att det skett en liten olycka ;)

Lycka till till oss! =)

Lena1971
0

Ja lycka till till er båda!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Säger också lycka till, till er bådaGlad

/Maria

Chestnut
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lycka till båda två!

#1 Den kontrasten är intressant. har gjort CT tre gånger, två med dubbelkontrast (dricka + intravenöst) och en med bara intravenöst. och jo, det känns verkligen som att man tappar all kontroll över blåsan i en halvminut ungefär! Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

Har också gjort denna kontraströntgen ett antal gången och visst är det en märklig känslaObestämd Får verkligen kolla Efteråt så att det inte hänt något.

/Maria

Lena 62:a
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej där!

Klart att det går bra. Och lycka till, till er båda även från mig,

Jag tycker också det är skönt att vi är så nära varandra i våran behandling, alltid bra med bollplank när man funderar.

Än så länge mår jag riktigt bra bortsett från kryp i benen.  Nån som testat stödstrumpor och tror att det kan funka?

// Lena