Cancer iFokus

Cancer

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 4349 ggr
Vosjes
0

Botemedel mot cancer?

Jag läste på internet om att kanadensisk forskning har hittat ett botemedel mot cancer, kan det vara sant?

Här är en länk artikeln

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Maria
0

Tror jag knappast.

Som vanligt är det reklam för ett "botemedel" som är i nobelprisklass och så hävdar man att man är motarbetad av läkemedelsindustrin

Det är reklam för "avemar"

Ämnet dichloroacetate har visat att cancertumrörer kan hämmas hos möss.

Märk väl att det är då lång väg innan man vet om det har samma effekt på människor.

/Maria

Fridaybrew
0

Man behöver faktiskt inte ens klicka för att veta att det är bluff. Anledningen är att det finns 100-tals om inte 1000-tals olika cancersorter och att man då säger att man botemedel mot cancer vore konstigt.

Innan man börjar slå på djungeltrumman och sprida vidare så bör man vara försiktig speciellt på detta forum då många här har cancer och är villiga att läsa i princip allt. Falska hopp är inte särskilt hälsosamt oavsett om man har cancer eller ej.

Om det nu är botemedel mot säg hudcancer ja skriv då hudcancer och kapa inte bort "hud", motsvarande för prostata, bröst eller ja oavsett vad. Så kapa inte bort vilken cancer det rör sig om.

/Fridaybrew

Fridaybrew
1

Var tvungen att klicka =/

Kanske inte bluff dock verkar det vara ofärdiga resultat, tex är länken 4 år gammal. Texten handlade om:
"it killed lung, breast and brain cancer cells and left the healthy cells alone. It was tested on Rats inflicted with severe tumors; their cells shrank when they were fed with water supplemented with DCA."

Är skeptisk, jag väntar hellre till när de mänskliga provresultaten kommer in hellre. Fast tyvärr är det många som inte har tid att vänta =(

Det är en lång väg för mediciner innan de får användas. Det är för patienternas skull processen är så rigorös, tyvärr händer det ändå att mediciner dras tillbaka.

/Fridaybrew

Vosjes
0

Jag var och är väldigt skeptisk också och jag vill verkligen inte ge falska hopp till människor utan jag undrade bara då jag kan tänka mig att folk på just det här forumet vet lite mer än mig.

Jag hoppas i alla fall att länken är sanning då de kanske i alla fall är på väg någonstans, ett steg närmare liksom Glad

Maria
0

#4 Tyvärr verkar det som om cancerns gåra blir mer och mer komplicerad enligt senaste rön.

/Maria

Vosjes
0

Usch då Rynkar på näsan

Agilis
0

Jag kikade på universitetets sida och där står KANSKE kan användas som effektiv behandling i FAMTIDEN. Ser ut som ofärdig forskning som någon sa tidigare, men det är väl bra om det visar sig ha någon verkan.