2:a behandlingen
och nu är 1/3 avklarad 
Blev lika väl omhändertagen som sist och det känns så bra, jag är ju ganska liten rädd och ensam när jag sitter i väntrummet
Kommer att göra som sist och ta en dag och en biverkning i taget
Insåg ju att man är ganska bra på att "glömma" och tur är väl det,
Fick en jo så var det ju upplevelse på läkar besöket när jag insåg att det var en hel del som jag känt av, men sammantaget så var det hanterbart och det försvinner ju inte för att jag gömmer mig under täcket
Ha det gott mina vänner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min andra behandling var idag. Ska som ni säkert vet behandlas med FEC/EC i högdos tre gånger.
Nu har jag mer koll på läget och vet att bröstcancertumörer som uttrycker tillväxtfaktorreceptorn HER2 anses generellt vara förknippade med sämre prognos jämfört med tumörer som inte uttrycker denna receptor.
Så det är därför jag får en högdos. Men jag har en lågdos av biverkningar.
Tja, håret kan jag leva utan och blir jag trött så sover jag en stund, men annars är allt som vanligt.
Men du, Lena, får inte du en massa mediciner att ta de första dagarna? Plus en påse med Kortison vid behandlingen?
Shit, det är nog något fel på mig. Biverkningar? Äsch!
Alla mina värden, som jag tog på labb igår låg inom det normala.
Nämnde för sköterskan att jag inte alltid har alla hästar hemma för tillfället. Fast det har jag ju, men det är några lata hästar som bara sover en stund.
Helt normalt med sovande hästar och väldigt vanligt, men de vaknar till en vacker dag.
Nu har jag en FEC/EC behandling kvar. Sedan går vi över till Taxol (paklitaxel) också tre ggr var tredje vecka.
Men vid den tiden kan mina värden ha blivit så dåliga att vi får skjuta på någon behandling. *fnys* inte ska mina värden bli dåliga! Var får de allt ifrån? 
Kanske kommer det att bli en strålbehandling också. *fnys igen* Är det ingen hejd på dem? Hm…javisst, jag har ju cancer.
Var på labb igår och passade på att hälsa på min chef och mina underbara jobbarkompisar. Stort kramkalas och tre goa kramar från en av mina bästa jobbarkompisar. Det värmer i hjärtat när de blir så glada.
Till sist Lena 62:a, glöm alla biverkningar och framför allt, läs inte ett ord om dem. Känner du något som inte är som vanligt ring onkologimottagningen och fråga.
Biverkningar är som en löpsedel på Aftonbladet. Modell; svår skada på arbetsplats. Aha, spännande, vad har hänt? Asch. en spik i lilltån!
Kram till er alla min nya vänner på sajten.
Jag tycker ni är tuffingar båda två
/Maria
#2 Jag är otroligt positiv av bara farten, för då är livet mycket enklare att leva. Jag är en så'n där människa som ser det bästa hos mina medmänniskor och beter sig någon dumt eller tokigt, vad gör man då?
Jo, tänker efter en stund, för det finns alltid en anledning. Kom att tänka på Barbro Hörbergs "Gamla älskade barn". Alla är älskade av någon.
Har förresten varit och plockat liljekonvaljer och humleblomster efter behandlingen, för världen går ju inte under för att jag har knäppa celler.
Glömde att berätta att CT:n på buk och lungor inte visade något. Men det visste jag ju, för annars hade de kallat in mig direkt.
Hej Kerstin!
Skönt att det gick bra och att alla värden var dom som skulle.
Pratade också med min sköterska igår och förstod att det var olika blandningar beroende på vilken typ av tumör man har även om grunden är densamma.
Jag tar totalt 48 (12X4) kortisontabletter under 3 dagar, det är allt, men till nästa sorts kur verkar det vara lite andra tabletter, mot illamående bland annat.
Sen ska jag ju ha 5 v strålningsbehandling, och därefter 5 års tablettbeh för att hamna i klimakteriet
Jaja..det var väl kanske ändå på gång..
#2 Bumbleboo..Tack för ditt pep och stöd
Och så klart Tack till alla andra goa vänner här inne
Jag har lite mer Betapred än du och en massa andra tabletter, som jag ska ta i fyra dagar och ev. extra mot illamåendet. Fast jag mår inte illa.
Däremot känner jag mig ganska disträ och snurrig i huvudet. Du vet, alla hästar är hemma men en del har gått i dvala.
Men det är inget som bekymrar mig, känns som om jag vore lite dement.
Har också börjat få koll på olika behandlingar, eller rättare sagt att nu börjar det mesta fastna i huvudet.
Tydligen så finns det lite snällare cancerceller och lite elakartade, klart jag fick de elakartade. *fnys* Förökar sig värre än kaniner!
Fick också in i huvudet igår att jag kommer att få en strålbehandling när mina sex kurer är klara.
Tabletter för klimakteriet slipper jag av någon underlig anledning. Kan det bero på min ålder kanske?
Lite OT. Måste berätta en rolig sak om klimakteriet. Min mens försvan runt 40-årsåldern och jag hade inga besvär alls.
Men ca. 15-16 år Efteråt fick jag värmeökningar och badade i svett på nätterna. Aha, nu är jag sjuk!
Skulle rensa och lägga om ett svårt bensår på jobbet, där allt måste vara sterilt. Vad händer? Svetten börjar droppa från pannan. Hjälp!
Fick ropa på en jobbarkompis som fick ta över.
Klimakteriet säger alla. Pyttsan det kan man väl inte få efter så många år. Men de lyckades överbevisa mig, man kan komma i klimakteriet fastän mensen varit borta i 15-16 år.
Fick tips om något receptfritt man kunde köpa på Apoteket. Men jag tvivlade fortfarande, men apotekaren som var några år äldre än jag, förklarade att hon hade gått igenom samma sak som mig. Fått klimakteriebesvär efter 15 år.
Bingo, nu fick jag allt köpa det här. Ps. jag jobbar inte alls inom sjukvården. 
Bumbleboo, du är allt en tuffing du med. Jätteskoj att träffa på dig på den här sidan (förstå mig rätt) och på något sätt få se människan bakom ditt alias.
Tack för att ni finns! //Skalle-kerstin
#5 Vilken go bild
Du har lite längre svarta strån uppe på huvudet ser det ut som.
/Maria
Ja Lena, visst är det skönt att beta av sin abehandlingar? Lite samma känsla som när man åstadkommit något arbete. 
Är det tamoxifen du ska äta i fem år?
Det åt jag också. Och det var rätt svårt att sluta faktiskt. Det kändes som en trygghet, för det betyder ju mycket för hur man klarar sig. En liten extra femårsgaranti!
#1 Det finns visst inget sätt att förutsäga vem som åker på vilken biverkning, så du är bara att gratulera till att du klarat dig undan. Då tror jag det fortsätter lika bra!
Vilken fin huvudform du har förresten, Kerstin. Väldigt feminin.
Om jag får igång min gamla laptop ska jag lägga ut bilder på hur sajtvärden på det här stället ser ut utan hår. Om man ska se saken från den ljusa sidan (och det ska man väl) så ser ögonen större ut när man är skallig. Jo, det är sant! Jag tycker det borde vara tvärtom, men det är faktiskt så. Titta själva får ni se!
Kram till alla! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Ja Lena, visst är det skönt att beta av sin abehandlingar? Lite samma känsla som när man klarat av något tungt arbete. 
Är det tamoxifen du ska äta i fem år?
Det åt jag också. Och det var rätt svårt att sluta faktiskt. Det kändes som en trygghet, för det betyder ju mycket för hur man klarar sig. En liten extra femårsgaranti!
#1 Det finns visst inget sätt att förutsäga vem som åker på vilken biverkning, så du är bara att gratulera till att du klarat dig undan. Då tror jag det fortsätter lika bra!
Vilken fin huvudform du har förresten, Kerstin. Väldigt feminin.
Om jag får igång min gamla laptop ska jag lägga ut bilder på hur sajtvärden på det här stället ser ut utan hår. Om man ska se saken från den ljusa sidan (och det ska man väl) så ser ögonen större ut när man är skallig. Jo, det är sant! Jag tycker det borde vara tvärtom, men det är faktiskt så. Titta själva får ni se!
Kram till alla! 
Mvh Lena
Hej och Gomorron mina vänner!
Lever lite som i en bubbla just nu och mår väl sisådär..men som du säger Lena1971, man betar av ett digert arbete och resultatet är ju positivt.
Vet faktiskt inte vad för tablett jag ska äta efter att cellgift och strålbeh. är avklarad. Undrar ju så klart en massa samtidigt som det är bra att inte få all information på samma gång. Man ska ju hinna med och berabeta det man är i just nu också.
#8 Hur länge sedan är det du genomgick din behandling och när hade du klarat av dina 5 år?
jag tycker nog också att ögonen framhävs på ett annat sätt när man är utan hår, även om jag föredrar att ha nåt på huvudet, känner mig inte riktigt bekväm utan ännu. Kan ju bero på att det som är kvar är som kycklingfjun 
Nu ska jag inta ännu ett glas vichyvatten så ska nog den här dagen också gå.
Kram och ha det gott alla
#9 Jag har glömt att berätta det här, att mina fem år var över nu i februari. Det är ju en milstolpe det också, så det är värt att fira! 
Kycklingfjun, eller Skalle-Per-fjun som jag kallade det, det är inte så kul, så det rakade jag av när det växte tillbaka mellan behandlingarna. Sen fick jag kemon under vintern, så jag var aldrig ute med bart huvud. Det var bara inomhus.
Ha det gott!
Mvh Lena
#10 Åh, vilken underbar känsla det måste vara
/Maria
#11 Jo, det är rätt skönt att det är över! *peppar peppar, ta i trä*
Mvh Lena