Knöl!
För ca 3 år sedan hittade jag en liten knöl i mitt ena bröst och jag fick den kollad mammografi och allt men i slutändan var det inkapslade vattenblåsor och det kan uppkomma då och då. I går när jag duschade och skulle tvåla in brösten och kom på utsidan av brösten så kände jag återigen en knöl störra än den jag hade för några år sedan. Då jag skulle träffa mamma så bad jag henne också känna och det gjorde hon. Är 28 år.
Ska jag kolla upp den, kan det vara något med att jag ska ha mens?
Bröstkörtlar svullnar i allmänhet när man ska ha mens så med största sannolikhet är det detta.
Trots allt så ska man alltid kolla knölar i brösten så jag råder dig att göra detta ändå.
/Maria
Better safe than sorry 
/Fridaybrew
men om det är i samband med mens skulle det inte varit bägge brösten
Om allt fungerade som det skulle skulle det inte finnas cancer =/
Övertala dig själv inte från en undersökning!
Finns alltid undantag när det kommer till kropp och dess funktioner. Så finns ingen anledning till att låta blir att undersöka sig. Sen efteår kan man slappna av till nästa gång man oroar sig.
/Fridaybrew
#3 Körtlar kan svullna lite olika så det kan variera från båda brösten till ena och växla i perioder också. Jag hade två knölar i ena bröstet förra midsommar som jag kunde känna och som även syntes på mammografi. De gjorde biopsi men det var inget utan bara svullna körtlar.
Men som sagt är det bättre att ta det säkra före det osäkra och kolla upp det.
/Maria
Jag håller med, bättre at gå till vårdcentralen "i onödan" än för sent. Ring dem och fråga om råd och be om läkartid, Tintin!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus