Cancer iFokus

Cancer

Etikettefteråt
Läst 1825 ggr
[1992mammatill3]
0

7månader sedan.

för 7 månader sedan fick min dotter leukumi,idag är dom snart klara med behandlingen vi har två behandlingar kvar.hon är nu 4år och det har påveklat henne väldigt mycket.behandlingen gör henne trött och det leder till att hon inte orkar leka md sina systerar.om tre månader är hon förhoppnngs vis fi från behandlingen.men som det ser ut nu så kommer hon inte ha något kvar då och den sista gör dom bara för att vara säkra då det upptäcktes väldigt snabbt.när hon i samma veva fick diabetes så mognade hon mycket snabbare i sättet än hennes systerar och det märks tydligt hon hjälper hellretill än att leka.cyklar/går istället för vagnen.Men om tre månader när hon är klar då ska vi åka utomlands.jag funderar starkt på att vi ska åka till Malta.Har ni vart utomland med era barn eller syskon som är små? vart åkte ni?

Maria
0

Det låter underbart att läsa om din dotter och hennes behandling som har lyckats.Glad

Så roligt för er att fira med en utlandsresa.

Tyvärr har jag inte rest med små barn men någon annan härinne kan säkert tipsa.

Lycka till och trevlig resa.

/Maria

Fridaybrew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vill inte vara en tråkmåns men jag skulle inte boka förräns din dotters immunförsvar är helt 100%. Det tar tid för kroppen att hämta sig även efter sista behandlingen, så fråga läkaren när det troligen är ok att resa iväg. Säger läkarna 3-6 månader efter sista behandlingen (rena hypotetiskt påhittade siffror från mig nu) att immunförsvaret är ok ja då är det tidigast jag skulle boka är om 9 mån (3+6).

Semesterorter och multiresistenta bakterier går hand i hand tyvärr. Kanske en minisemester i sverige vore ok, för barn spelar sällan resmålet stor roll. Allt som inte är hemma är spännande.

Däremot kanske du kan ta en egen vuxensemester utan barnen om du nu har support från familj och vänner som kan ta hand om barnen. En långhelg eller en vecka för att ladda dig själv, för du får inte glömma bort dig själv i allt. Sen kan man ta med dottern och andra barnen om 9 månader typ.

Mina tips barnrelaterade:

-Legoland,

-Eurodisney även om jag verkligen hatar paris och parisare och fransk service existerar inte, inte ens på eurodisney.

-Någon allinclusive där man kan läsa om att det är barnvänligt.

-Fråga dottern vad hon skulle vilja göra på en semester.

-Grekland gillar jag var där första ggn som 7 åring och tydligen gillade jag barnklubben som fanns där på vårt hotell.

Avslutningvis hoppas allt går bra med dottern och att resten av familjen mår bra också =)

/Fridaybrew

[1992mammatill3]
0

jag har pratat med läkarna och dom säger att det är okej,dom sa att hennes immunförsvar redsan r väldigt stark att hon är en väldigt start kämpe oh allt.Ja hon vill till grekland och malta och även åka åland,men ålands resa,hon menar kryssningen de känner jag neej inte när dom är så små.så vi får se vad vi hittar på:)

Tack för alla svar

Fridaybrew
0

Men dåsså det var ju toppen =)
Det viktigaste är att spendera tid tillsammans och att man ser till att ha roligt. För livet blir till vad man gör det.

Hade hon varit 5-10 år så hade jag nog kunna själv sätta mig i vad jag helst velat och det var en massa lego =) Dock är det klassiska legot roligare än det nya, det nya legot känns nästan färdigbyggt. Appropå lego så kan man tvätta det vilket kan vara bra att göra då man har infektionskänsliga barn (kan inte vara helt fel även med friska barn heller lol). Lite lego offtopic men men innerst inne så är vi alla barn =)

/Fridaybrew

[1992mammatill3]
0

haha ja jag blir sj som en tre årning när jag kmr inärheten av lego;)

Lena1971
0

Det låter underbart att få göra en resa när allt är klart. Att en sån liten har så stor reslust!  Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[1992mammatill3]
0

hahaha,ja.det har honverkligen. Jag var lika dan när jag var liten;)