Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 6379 ggr
CharlieSvensson
0

Stuphalscancer?

Hej mitt namn är Charlie, 22 år och kommer från Blekinge.

Jag har sedan två veckor tillbaka haft något i halsen som gör ont.
Det känns som en knöl (till vänster om struphuvudet)

Jag hade ofta halsont som liten men detta är inte alls samma sak.
När jag sväljer känns det som att det fastnar saliv/slem i halsen.

Klockan är rätt mycket nu så jag vet inte riktigt vem jag ska vända mig till men man blir så jävla nojig lätt.

Har läst en del om det och det står att det inte är så vanligt hos yngre men då jag är rökare sedan 14 års ålder så åkar väl risken rejält. Jag har rökt ganska mycket och under långa perioder som mindre kunde jag röka två packet om dagen.

Någon som är vaken och lite kunnig? Skulle vara skönt att snacka med någon nu.

MVH Charlie

<<<<MUSIKER MED ADHD>>>>

"Why do we always expect home to stay the same? Nothing else does..."

http://attentionwithmusic.blogg.se/

Fridaybrew
0

Inte läkare inte kunnig bara simpel cancerpatient lol =)

Tycker inte du ska måla cancer på väggen om man säger så. Finns bra mycket lindrigare saker och troligare som kan man kan råka få. Allt från en förkylning som fuckar runt med olika knölar man inte visste man hade i kroppen till något annat som är lindrigt men inte många drabbas av ….. vad vet jag.

En sak är jag däremot säker på du kommer må bättre av att sluta röka. Jag bryr mig inte om du slutar eller ej, för mig är rökare utmärkta skattebetalare och jag tänker inte klaga det minsta.

Sen skulle jag boka in en tid med läkare, för oavsett om det är en envis förkylning eller något värre så bör det behandlas på bästa sätt.

/Fridaybrew

Maria
0

Det kan mycket väl vara en varansamling i din ena mandel. Jag hade det själv en gång när jag var i 20-års åldern.

Det blir som en vit knöl som inte syns för den sitter på insidan men man kan peta bort den. Det är obehagligt och man får gärna kräkkänslor och så brukar det lukta ganska illa.

Det allra bästa är att du söker dig till en läkare som får titta ordentligt i din hals men jag tror att du slå undan tankarna på cancer för det finns en hel del annat i första handFlört

/Maria

Brommel
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du fått några vettiga svar? Det kan ju vara papillom också och de är godartade. Jag har svårt att tro att du kan ha fått cancer i strupen för de flesta som drabbas är äldre. Jag har just genomgått en strålkur mot stämbandscancer och jag är 54 år gammal men ansågs ändå ung i sammanhanget…Hoppas det löser sigGlad