Cancer iFokus

Cancer

Etikettefteråt
Läst 3987 ggr
Maria
0

Friskförklarad

Idag var jag på mitt sista besök hos onkologen och blir nu överskriven till neurologen.

Jag är frisk. Har ingen cancer. Tumören är bortopererad och inga metastaser funna. Märklig känsla….

I mitt fall så finns inte de här "fem åren" som man brukar prata om för denna tumör var såpass ovanlig att man inte kan säga något om återfallsrisken. Det blir till att göra uppföljning hos neurologen.

Kommer den tillbaka så kommer den förmodligen på samma ställe eller någon annanstans där spinalvätskan flyter.

Jag kan alltså inte få en tumör i levern eller lungan.

(kan och kan….men då är det en ny cancer)

Min balans tror man nu är en skada från operationen eftersom det inte har blivit bättre men det är ändå en mild skada sa läkaren med tanke på stället den satt. Jag kunde lika gärna ha blivit halvsidigt förlamad.

-Inga epilepsianfall har du haft heller, sa han, vilket tydligen också är vanligt. Vilken tur jag inte visste detFlört

Så med andra ord har jag haft stor tur i oturen kan man sägaGlad

Nu gäller det bara att ta in detta.

/Maria

[WX5]
0

Vad skönt för dig. Synd med det där om balansen.

Maria
0

Jätteskönt.Glad Men med tanke på vad som kunde hänt så får jag vara nöjd med att balansen är dålig.

/Maria

[WX5]
0

Skrattande

Agilis
0

Underbart bumbleboo! Det måste kännas helt fantastiskt! Grattis =D

ANNIA
0

Grattis maria. Glad

Nu vet jag ju inte nå vilken skada läkaren säger att du fått på balansen. Men jag opererade käken för många år sen för att rätta till tänderna. Och en sak dom sa att jag kunde förlora känseln i läppen eftersom nerverna skulle bli störda och det kunde ta upp till ett år innan man kunde säga nåt hur det skulle bli.

Jag förlorade känseln rätt mycket i början, men det mesta har återkommit, har fortfarande en känselförändring, men är knappt märkbar.

Och du blev väl opererade i januari om jag kommer ihåg rätt så det har ju inte gått så lång tid än för att läka nåt så stort. Visst läkarna bör ju veta vad dom pratar om, men kanske bara vänta och se.

Maria
0

Tack allaGlad

#5 Jag går med en krycka när jag är ute. Så fort något rör sig som bilar, bussar eller annat så snurrar det rejält och jag blir yr och tar snedsteg. Hemma och inne går det bättre. Rör jag hastigt på huvudet så snurrar det också eller om jag gör snabba ögonrörelser.

Jag var på Liseberg förra söndagen med Bergspuman (om någon minns henne) och jag behövde inte åka virvelvinden om man säger så…Tungan ute

Men skulle detta vara enda bestående menet så får jag som sagt vara glad och det kan ju t.om bli bättre.

/Maria

[WX5]
0

Håller tummarna.

ANNIA
0

Du fick ju ett stort "hål" så tar väl sin tid för allt att lägga sig tillrätta igen. Förhoppningsvis bara det. Vissa saker tar extra tid på sig.

Maria
0

#7 Tack.

#8 Det är som min man och son säger.-Har du hål i huvudet eller…?Tungan ute

/Maria

ANNIA
0

Kom på en sak. Samtidigt är det ju på sitt sätt bra för det påminner dig kanske att inte ta i för mycket i början medan det läker. Kroppen är ju bra på det viset emellanåt att den stoppar en. För många gånger när man haft något problem av något slag så tar man i för mycket för snabbt när man blivit frisk.

Maria
0

#10 Jo, det är sant. Jag är ju fortfarande väldigt trött. Kan med lätthet somna i soffan i 3 timmarFörvånad om ingen väcker mig och det är väl kroppens sätt att tala om att det behövs.

/Maria

ANNIA
0

Du ser. Så skynda långsamt då, även i tankarna. Flört Ja sömn är väl bland det bästa i en läkningsprocess.

Brommel
0

Bumbleboo!!!! Det var underbart roligt att läsa!!!! Jag är så glad för din skull och njut av detta. Ingen vet vad framtiden för med sig så det här måste du bara suga på som man säger. Stort grattis och många kramar Glad

Maria
0

#13 TackGlad Nu gäller det bara att ta in detta och hitta tillbaka till verklighetenFlört

/Maria

[Nathalie62]
0

Läste din tråd precis Bumbleboo, Ett jätte stort grattis ! Blev så glad i själen när jag jag läste om hur bra allt är, de sviter du har idag kunde ju varit mycket värre. Skänker dig ett stort fång med rosor ! Kyss

[Tassy]
0

Grattis, det var glada nyheter Glad

Fridaybrew
0

bumbleboo -       Cancer

1            -           0

Fight ! ! !

Believe ! ! !

Win ! ! !

Bra kämpat! Sköt om dig! Grattis!

/Fridaybrew

Maria
0

Tack allaKyss

/Maria

Leffe
0

Helt underbart och fantastisk att läsa den här tråden

Maria
0

#19 Tack Leffe

/Maria

Lena1971
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det är verkligen gladläsning i den här tråden! Skrattande 

Men inte lämnar du oss nu, Bumbleboo? Förvånad Bara för en sån struntsak som att du är frisk… Det är ju jag också, och jag hänger mig kvar Tungan ute

Stort grattis, Maria, till segern! Om jag var duktigare på att lägga in bilder skulle du får ett stort fång sommarblommor av mig. Med vallmo och gullregn och nypon och allt annat som blommar nu.

Kram! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Tack LenaGlad

Nej, denna trevliga sidan, trots ämnet, kan man inte lämnaSkrattande

/Maria

Lena1971
0

Då är jag nöjd! =)

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Nathalie62]
0

Varsegod hihi

Brommel
0

Som sagt Bumbleboo vann matchen och det var verkligen glädjande. Det är sådant alla behöver läsa och ta till sig. Man kan t o m vinna en svår match på bortaplan vilket du gjorde, tuffa tjej. Glad

maggan47
0

grattis från hjärtat från mig som precis börjat min resa med bröstcncer, fått diagnos, och väntar på operation

Maggan47

Mads
0

Härligt att läsa Bumbleboo !!! Stor kram till dig / Madde

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#27 Tack MadsGlad

/Maria

Mads
0

# 28 Det är dessa härliga besked vi eller i alla fall jag som jobbar inom vården lever för ! Hoppas nu du så sakta men säkert återfår din energi och livet och bara njuter allt vad du kan ! Du är en kämpe.

Kram

Amor Vincit Omnia

chik
0

Bumbleboo…Hejjar på dig o gläds med dig..

O som ANNIA skriver.-Ta det lugnt…

Fina blommor..

Lena..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Brommel
0

Hur mår du kära Bumleboo? Cool Det måste kännas så underbart att vara i ditt läge och jag blev så glad när jag läste det första gången. Många sommarkramar till dig och jag kan också tala om att jag klarat mina 34 strålar nu och nu är det bara att bli friskförklarad om några år…

Maria
0

Tack alla.

Har jobbat en vecka nu och jag är såååå trött men samtidigt så har det varit roigt att vara tillbaka.

/Maria

Lena1971
0

#31 Grattis till dig också, att strålningen är avklarad! Är det fler behandlingar nu, eller är du färdig?

#32 Du får en stärkande kram mot tröttheten!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus