Det var länge sedan!
Hej vänner!
Nu har inte jag varit här på jättelänge av både bra och dåliga orsaker, men jag känner att jag måste ge ifrån mig lite livstecken nu!
Låg inne i ett par veckor av något som först antogs vara en kraftig läkemedelsreaktion. Jag fick grava utslag över hela kroppen och slemhinnorna, det värsta var ögonen och fötterna- jag kunde varken gå eller se… Det här visade sig sedan vara en immunologisk reaktion, alltså den underbara, efterlängtade graft versus host-reaktionen som jag velat ha ända sedan jag blev sjuk igen. Det har tagit tid att repa sig kroppsligt och jag har fortfarande jätteproblem med ögonen, så jag ber om ursäkt för alla eventuella stavfel, för jag skriver liksom på en chansning.
Nu har jag fått vara hemma ett par veckor och jag har mått så underbart bra psykiskt. För första gången på månader är jag inte längre helt inställd på att jag kommer att dö, jag har livsglädje och hopp för framtiden. Jag går runt hemma och myser av vardagen, även om många kroppsliga problem finns kvar.
Jag har gått och gift mig med mitt hjärta. Frpn början var det en "juridisk åtgärd", men nu blev det en jättefin och lycklig händelse istället.
Tyvärr, så upptäcktes i början av veckan att mina vita har börjat sjunka igen, så jag har varit tvungen att ta prover för att se om leukemin har börjat röra på sig igen, men vi har hopp om att så inte är fallet. Bland annat, så har jag inga sjuka blastceller som rör sig i blodet och det bådar ju gott. Svaret på benmärgen kommer i nästa vecka, så vi får vänta och se hur det ligger till.
Jag hoppas ni har det bra i sommaren allihop. Jag har läst igenom alla trådar som uppdaterats och jag ser båda lycka och Sorg i dem. Jag tänker på er allihop! Vi är starka hela bunten, kom ihåg det!
Kram på er!
Mvh, Agilis
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vad jag blir glad av att läsa det här!
Grattis till reaktionen (även om jag kan tänka mig att det var ett mindre helvete) och GRATTIS till ett fint giftemål!
Håller tummarna för att benmärgsprovet inger hopp också.
Med vänliga hälsningar
Chess
Kan bara hålla med. Säger grattis och håller tummarna
/Maria
Woot woot!
Jag förstod inte det där med graft versus host, mer än att det är ett gott tecken. Så härligt att höra.
Och grattis till det nya äktenskapet! Jag hoppas du coh kärleken blir mycket lyckliga. 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Grattis till giftermålet :-)

Tack hörni!
Graft versus host är en immunologisk reaktion där min nya benmärg attackerar min gamla. Förhoppningen är att det nya immunförsvaret skall känna igen eventuella leukemiceller som främmande och ta död på dom, men samtidigt attackeras "snalla" celler också. Det är som en önskad frånstötningsreaktion av min gamla benmärg kan man säga.
Inga provsvar ännu…
Mvh, Agilis
Hej Agilis!! Du låter stark och optimistisk även om du haft det jäkligt. Den här sjukdomen får oss verkligen att mobilisera krafter som man knappt trodde fanns. Visst är det så? Jag skickar massor med kramar till dig och jag är övertygad om att du blir lycklig när provsvaret kommer. Det bestämmer vi här och nu att så är det!!
Och gumman…du hade ju gift dig också och jag är så glad för din skull. Du låter så lycklig när du skriver om den händelsen och jag skickar dig ett fång kramar och en stor bukett själsliga rosor.

Vad goa ni är allihop!
Mitt infektionsvärde hade börjat stiga och det var förmodligen därför mina vita sjönk, eftersom de förbrukades i kroppen. Nu är infektionsvärdet på väg ner igen och de vita på väg upp! Benmärgsprovet såg BRA ut dessutom!!
Allt kommer att bli bra! Ögonen har blivit bättre och jag håller på att dra ner på morfinet jag ätit under en längre period. Än så länge fungerar det bra, nu är jag nere på halva dosen!
Enda nackdelen med att må så bra är att jag tar på mig lite för mycket ibland, vilket så klart straffar sig i kroppen Efteråt. Men det är ju värdsliga problem för en socialt svältfödd kvinna som länge saknat hundpromenader, skogsvistelser, fikadejter, vänner och familj! ;)
Mvh, Agilis
#8 Åh, vad glad jag är Agilis för din skull! Håller tummarna för att det fortsätter såhär.
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag kan inte säga hur glad jag blir att läsa det du skriver Agilis! Det är verkligen helt otroligt!
Jag önskar dig all världens energi till att ta igen det du missat den här tiden.

Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Agilis!! Här kommer ännu fler kramar och det är så härligt att läsa dina rader och höra ifrån dig. Jag blev jätteglad!!

#9, 10, 11
Jag hoppas det med! Jag har ändå lärt mig att inte ta något för givet, bakslag kan komma hela tiden och när som helst, MEN jag har också lärt mig att suga åt mig allt det bra som en tvättsvamp! OM något dåligt skulle hända, så vill jag ändå ha tagit vara på alla bra stunder och möjligheter som getts mig.
Funderar faktiskt på att börja jobba igen i höst också. Det blir en milstolpe! =D
Brommel: Detsamma, underbart att höra att du också mår bra! Och så skönt att det gått så pass snabbt uppåt för dig. (Jag vet inte riktigt hur det fungerar med strålning). Jag röstar för att vi fortsätter klättra uppåt! <3
Kram på er!
Mvh, Agilis