Cancer iFokus

Cancer

Etikett: diagnosticera
Läst 4670 ggr
melissa77
0

jag med halsen igen

Har FRUKTANSV'RD dödsångest nu

[mia-38]
0

Vad har hänt? Har du fått svar på dina prover än?

ÄVEN om det nu skulle vara cancer så finns det goda chanser för dej att bli frisk. Du är så ung.
Men jag hoppas att det är nåt annat som polyper odyl

Kram till dej,

melissa77
0

Polyp var det inte sa hon,…ska p[ datortomografi p[ Onsdag..har sjukskrivit mej,orkar bara inte jobba.Sen vet jag att det kanske kan vara nåt annat…men lider väl av hypokondri oxå så jag bara VET att det är cancer…

Lena1971
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag håller tummarna för dig imorgon. All lycka!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Jag håller också tummarna för dig. Du får nog inget svar direkt imorgon men fråga så mycket du kan.

Det positiva med din historia är ju att vävnadsprovet de tagit inte visade något så du ska se att detta kommer att ordna sig.Glad

/Maria

JereMina
0

Jag med håller tummarna och tror som humlan att det ordnar sig Glad

[mia-38]
0

Jag håller med tummarna för dej.

Kram

melissa77
0

Tack så mkt  :)  ska iväg nu kl 10..och för att gnälla lite mer så har jag ju klaustrofobi,så jag kommer att få PANIK i den där jä….a apparaten….

[mia-38]
0

Önskar dej all lycka till idag vännen.

Det tar inte så lång tid att göra det. Men jag förstår att det känns otäckt.
Svaren får du inte förrän efter ca en vecka.

Kram till dej.

Lena1971
0

Jag har aldrig gjort en datortomografi, men jag kan tänka mig att det är lite läskigt. Hoppas de är snälla och tar god hand om dig, Melissa.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

En datortomografi kommer med all sannolikhet inte ge dig klaustrofobi. Det är inte samma som magnetröntgen som är som ett rör man åker in i.

En datortomografi är som en "båge" som åker över dig, ganska högt upp så du inte känner dig instängd och så brukar det gå ganska fort jämfört med en magnetröntgen.

Lycka till idag.Glad

/Maria

Maria
0

Du får berätta hur det har gått sedan.

/Maria

melissa77
0

Ja,nu har jag varit d'r..gick faktiskt bra i röntken..ingan panik.Ringde sen sköterskan på öron..o sa att jag ville bli sjukskriven..för att jag mår piss o väntan på röntken svaret skulle knäcka mej.

Nu ringde e n läkare upp mej..som reda n nu hade tittat på svaret..Allt sser bra ut..förutom att jag är svullen på stämbandet plus slemhinnorna.Och det beror på min rökning  .( kan även komma från nacken mina "klumpbesvär) jobbar ju i äldrevården så man har ju ett tungt jobb.känns ofta i nacken.

Såå jag känner mej lugnare..men jag frågade om knölen dom såg i strup röret..men den stod det inget om…konstigt  :(

Maria
0

Vilka glädjande nyheterGlad

Jag hoppas verkligen att du tar till dig vad de sagt nu och försöker att sluta oroa dig.

Tänk så här…hade "svullnaden" varit alarmerande eller viktig så hade det med all säkerhet stått om det i din journal. Dessutom har de tagit vävnadsprov som var normalt. Bättre kan det inte bliGlad förutom att du givetvis har dina besvär kvar.

Det bästa du kan göra nu är att försöka sluta röka och att du kanske kontaktar någon sjukgymnast som kan hjälpa dig med ett program för att träna nackmuskulaturen.

Försök att slappna av nu…

/Maria

melissa77
0

Ja…ska försöka…har nog blivit lite lätt hypokondrisk…:(  Han skulle skicka en remiss till en sjukgymnast för nacken…Tycker ia f att det låter konstigt allt…för jag inbillar mej verkligen inte.Tack  :)  för att ni orkat brytt er ,och svarat mej.Rökningen….hmmm kommer bli omöjligt att sluta…men ska försöka dra ner iaf

Maria
0

#14 Jag har varit storrökare. Rökt hemmarullade cigaretter utan filter i 35 årFörvånadTyst men lyckade sluta 4 veckor innan min operation i januari och är rökfri ännu. Jag snusar visserligen men jag är så stolt över mig själv.

Du behöver inte tycka att det låter så konstigt. De har ju hittat att din hals är påverkad av din rökning och att din nacke påverkad av tungt arbete.

Om du nu är så orolig och hypokondrisk som du sägerFlört så försök att ta tag i detta med rökningen för det påverkar inte bara halsen utan hela kroppen.

Jag önskar dig verkligen lycka till och en spark i baken med rökningen, haha

/Maria

melissa77
0

Tack igen  :)  ja vi får se..har verkligen inte råd att röka heller..men såå klart om det ger så här obehagliga symtom o flås MÅSTE jag

Maria
0

Du har ju rätt att få hjälp via vården för att sluta röka också.

Kolla dettaGlad

/Maria

JereMina
0

Vad skönt att du fick svar direkt och då kan du slappna av en del i alla fall.

Kommer du ihåg vad jag svarade dig i din förra tråd? Jo, detta!

Vet du att man kan bli svullen av att man spänner sig eller om man har nackbesvär? Om det är polyper så sitter dem nog bakom näsan, det gjorde de på mig. Som sagt det kan vara så mycket annat än cancer.

[mia-38]
0

Hej…

Skönt att det inte var värre.

Ta hand om dej nu och försök som sagt sluta att röka.

Kram på dej.

Agilis
0

Skönt besked! Det kunde inte vara bättre, det går ju att ordna relativt smärtfritt! Jag håller tummarna för att du skall må bättre snart, både fysiskt och psykiskt efter pärsen! =)

Brommel
0

Det var härligt att det gick bra för dig. Jag har just genomgått strålbehandling mot stämbandscancer och det gick hur bra som helst. Allt har läkt och det enda minnet jag har just nu är en lätt ömmande hals när jag äter något som är lite för hårt eller torrt. Smaken fick jag tillbaka snabbt och jag kände mig aldrig sjuk. Men det behöver du ju inte fundera över utan njut av dina goda besked. Kram!

Lena1971
0

Skönt att du fått svar till sist, Melissa. Och ett positivt svar dessutom! Hoppas det blir bättre med halsen nu.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Brommel
0

Här har jag ju själv skrivit Grattis och så k ikade jag in på en annan av dina kommentarer och önskade lycka till. Det var verkligen roligt och jag är så lycklig och glad för din skull för det är alltid pressande och nervigt att vänta. Datortomografin kan du lita på och de har definitivt sett allt de behöver se för att du ska kunna känna dig trygg. Härligt!!!! Nu känns det väl bättre?