Cancer iFokus

Cancer

Etikettnyheter-forskning
Läst 3363 ggr
[mia-38]
0

Näringsdryckerna

Min mamma hade läst nyss om nåt nytt vetenskapsmännen kommit på.
Att dessa näringsdrycker de ger på sjukhus och ordinerar ut, motverkar cellgifter.
Inte bra alls.

Jag hoppas att läkare och sjuksystrar har fått vetskap om detta.

Kan tänka mej att det går att ge till de som hoppet är ute för…men de som har en chans att klara livhanken ska ju verkligen inte ta dessa näringsdrycker.

Agilis
0

Nu förstår jag inte, vilka näringsdrycker och vad skulle det vara som motverkar cellgifter? Var har hon läst detta någonstans?

[mia-38]
0

Det är tydligen de närinsgdrycker som finns i de små tetrapacken….
Vart hon läst det vet jag inte.

[Tassy]
0

det jag läste handlade om omega 3 bland annat. Är det sånt i dessa?

[mia-38]
0

Jag ska fråga mamma om hon kan ta reda på vart hon läste detta. Får se om hon kommer ihåg….

Kan ju vara Omega 3 som ställer till det…

Maria
0

Det finns ju en mängd olika näringsdrycker och olika fabrikat.

/Maria

Lena1971
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Motverkar omega-3 cellgifter? Förvånad Ja sånt vill man ju verkligen veta när man ska bli frisk. Om någon hittar en länk så är jag intresserad.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Hittade denna

/Maria

JereMina
0

Omega-3 är inte alltid bra.

Lena1971
0

Där ser man. Jag tycker det är otydligt skrivet dock: Problemet är att exakt samma fettsyror ingår i de kommersiellt tillverkade kosttillskott med omega-3 och omega-6 som många cancerpatienter tar.

Är det omegafettsyrorna som menas, eller är det två andra fettsyror som finns i samma kosttillskott? Ska man skippa laxen när man får cellgifter? Jag tycker inte det låter så, att fet fisk ska undvikas.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

I länken står det om kosttillskott och då undrar jag om man räknar näringsdrycker som kosttillskott?

Jag har aldrig funderat i de termerna. Kosttillskott är för mig vitaminer, mineraler osv. Inte proteiner, kolhydrater och fetter.

/Maria

Lena1971
0

#10 Jag förstår, du tänker att det här handlar om sånt man köper och stoppar i sig för att man tänker att det är nyttigt, och inte de näringsdrycker Mias mamma hörde om?

Jag hoppas på något klargörande (så jag slipper googla själv). Tyst

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

#11 Ja ungefär så.

De näringdrycker jag fick innehöll mycket proteiner vitaminer mineraler men jag kan inte minnas Omega3 eller 6.

/Maria

Chestnut
0

Kan tänka mig att det rör Omega-3 och omega-6 fettsyror i hög dos, det vill säga när man tar det som extra tillskott. Inte en normal, någorlunda balanserad kost.

Med vänliga hälsningar
Chess

JereMina
0

Min hjärtläkare som hade hand om mig då jag hade högt blodtryck sa att Omega-3 ska man ta med måtta. Det kan bli för mycket för hjärtat!

Agilis
0

Det rör sig inte om näringstillskott, utan kosttilskott i form av fiskolja. Så vi kan som bumbleboo och chestnut säger fortsätta att få i oss näring via dryck utan att vara rädda. =)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/olja-gor-cancerbehandling-vardelos_6463380.svd

http://www.medicalnewstoday.com/articles/234263.php

Om någon vill läsa mer:

http://scholar.google.se/scholar?hl=sv&q=cancer+cell+AND+fish+oil&as_ylo=2011&as_vis=0

Maria
0

Bra att vi rett ut dettaGlad

Själv hade jag inte klarat mig utan näringsdrycker vissa perioder de sista 5 åren.

Har även fått helnutrition via dropp periodvis.

(nu har jag ju inte fått cellgifter utan strålning)

/Maria