Cancer iFokus

Cancer

Etikett: efteråt
Läst 1834 ggr
Brommel
0

Har ni det bra i höstregnet?

Idag skiner solen men det har regnat en del och jag kämpar på med min hals. Rösten fungerar bättre än på tio år, smaken är tillbaka för fullt och jag har lite ont i halsen när jag sväljer något hårt. Jobbet är jag tillbaka på till 100 % och nu ska jag snart genomgå röntgen dvs datortomografi och efterföljande besök i Gävle. Allt känns så bra att jag inte alls grubblar över eventuellt recidiv. Det vore väl lite väl snabbt och skulle inte stämma med min röst och hur jag känner mig. Jag skickar er alla kramar och önskar trevlig helg. Det är lite synd att ingen vet hur Kerstinjo mår. Hon har inte skrivit på ett tag och inte på bloggen heller. Ingen vet något? Men det är härligt att se er andra här och bl a läsa Melissas goda besked och att Bumbleboo odlar sitt nya fina hårsvall.Glad

Maria
0

Åh det var roligt att höra att du mår bättreGlad och t.om är tillbaka på 100% på jobbetFörvånad

Jag tror också att man mår bäst av att inte fundera på framtiden utan vara glad för dagen.

Jag funderar också över Kerstin. Att förlora sin livskamrat mitt i allt annat elände kan inte vara lätt.

/Maria

[mia-38]
0

Härligt Brommel att du är bättre…skönt att läsa. Skrattande

Jag hoppas Kerstin har det så gott hon kan mitt i allt elände.

Kram till er alla i höstsolen.

Brommel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Mia och Bumbleboo!! Glad Det är kul att se er båda på så pass gott humör. Det är verkligen ett underbart forum och jag känner att jag kan skatta mig lycklig som kan prata med er och så har jag underbara människor i min närhet. Kan man ha det bättre?Glad

Kerstinjo har gått igenom mer än vad en enda människa kan rimligtvis klara av. Ändå har hon tittat in då och då och t o m givit tröst. Jag önskar jag visste vi kunde nå henne. Hon kämpar mot en hemsk sjukdom och så förlorar hon sin käresta.Gråter Men hon vet att ni finns härinne, det är jag övertygad om . Ni är fantastiska härinne!!Glad

Lena1971
0

Det är verkligen glädjande att det går uppåt för dig, Brommel. Jag kommer ihåg dina första inlägg på sajten, när du var mitt uppe i chocken över nystartad behandling och allt. Det var inte så länge sen? Och ändå är allt annorlunda.

Och visst är delar man glädjen när Bumbleboos hår gror och Agilis får efterlängtade resultat, Fridaybrew delar sin optimism och, ja, ingen nämnd ingen glömd säger man ju… bara alla vänner och släktingar som kämpar för sina kära…  det finns många goda hjärtan här!

Om Kerstin läser, jag tänker på dig jag också, och hoppas att allt går bra.

Själv räknar jag år och inte veckor av hälsa, och det är fantastiskt skönt. Mitt liv är sedan länge tillbaka i vanliga hjulspår, men faktiskt bättre än det var före cancern. Jag tror jag är en bättre människa än jag var. Man lär sig väl saker på de svårigheter man går igenom.

Jag synar Brommels önskan om en god helg, och höjer med att önska alla en god höst. Kramar!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

AusaBausa
0

jag tänker också på er alla här inne som kämpar för sin egen sjukdom eller som anhörig till sjuka i cancer!

Det är fruktansvärt det vi alla går/gått igenom men vilken kämparglöd det finns här inne o man blir så glad när man ser att ngn går på rätt håll i sin sjukdomskamp!

Kram på er alla o kämpa på!

Brommel
0

Jag håller med både Lena och AusaBausa om vilken styrka det finns på forumet. Oj så jag minns chocken när jag fick beskedet och det är bara 5 månader sedan. Det känns som en evighet och faktiskt uppskattar jag små vardagsting mycket bättre. Livet gick lite på tomgång innan och nu njuter jag av saker och ting. Ikväll gjorde jag, glad och lycklig, en kantarellpaj och jag vet inte när jag lagade mat senast. Vi hörs här för jag kikar in lite nu och då. Ni var ett stort stöd och jag måste följa alla här och inte minst Bumbleboos  hårsvall och alla optimistiska tillrop och framgångar med glada besked!! Kram på er!!