Ofarlig tumör
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skrev tidigare i år om min mamma som hade en ofarlig tumör i hjärtat men som blev farlig ändå då den var 5 cm stor. Hon mår nu bra men nu har min syster felaktiga värden på bisköldkörtlarna och det brukar enligt Karolinska vara ofarlig tumör på någon av de fyra
och jag har liknande symptom som mamma hade med hjärtklappning ibland då jag ligger så nu är jag kallad till Hjärtenheten.
Vad tror ni om detta? Jag ville fråga här även om det inte handlar Om Cancer, jag hoppas det är okej?
Det är helt okej, Jeremina. Själv vet jag bara ytterst lite om hjärt-/kärlsjukdomar. Nästan ingenting faktiskt…
Men det finns ju klokare människor här på sajten!
Tumörer kan vara farliga fast de är benigna, om de är stora eller sitter illa till i kroppen. Men jag läste lite om tumör på bisköldkörtel, och det låter odramatiskt. Vissa kan behöva en operation, men det värsta som kan hända är att de tar lite för mycket. I så fall kan man behöva tillskott av d-vitamin i fortsättningen.
Hjärtklappning vet jag ännu mindre om. Det måste kunna bero på många olika saker? Jag förstår att du blir nervös med tanke på att din mamma hade samma symptom, så jag önskar dig lycka till hos hjärtenheten, och hoppas att du får en riktigt bra läkare!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Tack…Lena jag är inte så orolig då läkaren jag ska till är en bra läkare som jag känner då han har haft hand om mig ang högt blodtryck i början av 2000.
Jag tycker bara att det känns konstigt om det vore fler i familjen som fick dessa tumörer då de är så ovanliga.
Jo, det är konstigt. Kan det vara ärftligt att utveckla godartade tumörer, precis som vissa former av cancer är ärftliga? Det låter inte otroligt tycker jag?
Mvh Lena
Det låter ganska troligt att det kan vara så..
Grejen är den Lena att varför min syster sökte läkare var att hon är så trött. Hon arbetar dagtid mellan 8-5 och sover ett par timmar efter jobbet. Ändå sover hon hela natten och är ändå trött.
Om man googlar på oförklarlig trötthet kommer bland annat upp om bisköldkörtlarna och på Karolinska sida kan man läsa en del.
Det är en läkare där som forskar om detta och han skriver att det brukar vara ofarliga tumörer somär orsaken till detta. Så det var därför jag skrev om det här och jag tror att han har rätt. Men vi får se.
Just nu är jag orolig för många andra saker som inte har med sjukdomar att göra utan en massa annan oro så jag är ganska negativ.
Jag ber om ursäkt för det…
Du är förstås välkommen att skriva här. Ibland måste man få utlopp för sin oro!
Kramar
Mvh Lena
Hej Jeremina!
Hoppas det ordnar sig för dig, mkt elände för din vän, syster och mamma.
Kram Jile
Hej Jile!
Tack och jag hoppas det är ofarligt det du har på halsen *håller tummarna*
Kramar JereMina
Tack Jeremina