Cancer iFokus

Cancer

Etikett: efteråt
Läst 1958 ggr
Maria
1

Goda besked

I torsdags gjorde jag magnetröntgen på hjärnan (för att kolla om tumören var borta eller det eventuellt börjat växa igen) Svaret kunde dröja upp till 2 veckor sa man.

Igår ganska sent ringde neurologen för att tala om att det så bra ut. Där finns ingenting, heheFlört (man kan ju hoppas att någonting av hjärnan finns kvar förstås)

Han sa att de brukar snabba på när det gäller tumörer men han ville inte säga det från början. Det är illa nog att vänta. Nu blev det bara ett dygnFörvånad

Jag är också tacksam att han tog sig tid att ringa en fredagkväll. Han kunde ju lika gärna lagt undan ärendet till måndag. Han vill väl också hem.

Skönt att ha en läkare som förstår och tar sig tid och skönt att resultatet var bra.Glad

Jag har ju fortfarande stora besvär med huvudvärk men nu sa han att man räknar med att detta är en strålningseffekt och kommer att försvinna så småningom.

Mår illa gör jag dagligen också och går stadigt ner i vikt och det är svårt att veta om det kommer från huvudvärken eller magsår (som jag hade kring midsommar)

Jag ska be om att få göra en ny gastroskopi för att kolla om det är läkt. Jag blev så överumplad igår när han ringde att jag glömde att fråga.

Jag är helt sjukskriven hela november också.

/Maria

[mia-38]
0

Åhh vilka bra besked du fick.
Grattis!! *L*Skrattande

Och hoppas att huvudvärken släpper snart.

Kram

Lena1971
0

Gott att höra dina nyheter, Maria. Hoppas att biverkningarna också går över snart, så du kan få må helt och hållet bra igen.

Va glad jag blir! Skrattande

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
1

Ja, jag är jätteglad över beskedetGlad

Det har varit en tung resa dock. Tur att jag inte visste vad som väntade, i januariFlört

Doktorn sa att jag måste ha tålamod.

Alla har sagt att strålningseffekterna går över efter ett tag men jag har aldrig frågat om hur länge "ett tag" kan vara.

Det kan vara upp till ett år sa läkaren nu sist när jag äntligen frågade. (när man har strålats i huvudet).

Tålamod är svårtSkrattande

/Maria

JereMina
0

Vilket roligt och glädjande inlägg Humlan, jag är såå glad för din och din familjs skull. Nu kan du se framåt och var glad för att du har den läkaren….kramar i massor Humlan från Mig Glad Att du har hjärnan kvar det märker vi *fniss*

Brommel
0

Bumbleboo, jag blir så glad för din skull!! Jag höjer ett fiktivt champagneglas här hemma i Rengsjöskogen…!!! Hörde du knallen? Flört

Det var underbara nyheter!!!! Hjärnan kan ingen cancerjäkel komma åt för den har vi sett och njutit av hela tiden. Du är en stor glädjespridare och ett stöd för oss som skriver här och det är underbart att du fick dessa besked. Kram och åter kram Glad

Maria
0

Tack, tackKyss

/Maria

Zahara
0

Stort stort grattis!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

simbelina
0

Jätteglad för din skull:)