Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3208 ggr
naimie
0

sjuk man

min man har obotlig njucancer,han har fått stark medicin,det värsta är att han blivit så trött,han somnar hela tiden,det blir väldigt tråkigt.orolig fru.

Lena1971
0

Man blir vansinnigt trött av starka mediciner. När det var som värst för mig (jag gick igenom cytostatikabehandling för sex år sen) tror jag att jag sov 20 timmar om dygnet. Jag var uppe för att äta och dricka och gå på muggen, sen gick jag och la mig igen.

Orora dig inte för att han sover, låt honom få vila. Du får vänja dig vid att sysselsätta dig på egen hand ett tag framöver. Flört

Önskar dig och maken ett gott år 2012!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Jag förstår din oro men hoppas att det ska kunna bli så bra som det kan i det läge ni är i.

Jag önskar som Lena dig och din man ett gott 2012!

Brommel
0

Jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År och ge din man en kram och ha det gott!!Glad

naimie
0

Tack för era svar,han låg och kräktes en hel natt,han har mistat aptiten efter det,nu skulle han göra uppehåll med medicinen,det är en tuff medicin,massor av biverkningar.

Lena1971
0

Usch så jobbigt. Jag har också kräkts dygn i sträck, så jag anar hur han mår.

Och eftersom jag varit anhörig till sjuka gissar jag att du har det minst lika tufft. Har ni vänner eller släkt som avlastar lite, eller är det ni två?

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

kerstinjo
0

Som Lena säger så är det minst lika tufft att vara anhörig och samtidigt känna sig hjälplös.

Jag sov eller satt bara stilla under min tuffa behandling och fattade egentligen inget. Totalt stiltje i huvudet.

Så han behöver all den sömn han nu får.

Har du inga intressen, som du sysslade med innan? För du mår inte bra av att bara sitta och oroa dig.

Kram!

Och fortsätt att skriva här, det skingrar dina tankar lite och inga frågor är "dumma".

Kerstin 

Maria
0

Jag vet också alla nätter min man har sprungit med mig på toa, hjälpt mig tömma spyhinken vid sängen och bara funnits tillhands. Det har varit guld värt men jag förstår också hur jobbigt det måste ha varit för honom.

/Maria

naimie
0

Någon avlastning ahr jag inte,men det måste gå,jag har många intressen men det hindrar inte all oro.Vi bor väldigt naturskönt,men då håller vissa på o tjatar att ni måste flytta in till samhället,det skulle ta död på min man fortare.

Lena1971
0

Om du vet vad som är rätt så är det bara att hålla fast vid det. Älskar ni naturen mer än stadens bekvämligheter så ska ni förstås bo kvar.

Naturen är dessutom läkande! Det finns många fördelar med att bo nära skog, ängar eller vatten.

Jag önskar jag kunde ge dig något gott råd om hur du ska sluta oroa dig, men den hemligheten sitter jag inte inne på. Kom ihåg att sömn och vila är läkande, så kanske du får lite mer sinnesro.

Sköt om dig!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Brommel
0

Sköt om dig kära vännen!!! Det är du och din man som ska avgöra var ni ska bo. Jag kan tänka mig att naturskönhet är läkande för själen och det är viktigt att själen får sitt. Du har fått så många kloka ord här och här får man sådana kloka ord och stöd. Jag hade själv oerhört starkt stöd härinne och det var gott för själen att prata med alla härinne. Ni borde nomineras till årets hjältar något år!!