Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1856 ggr
JereMina
0

Min äldsta morbror

Min äldsta morbror som är 71 år ( jag kallar honom R) har lungcancer och har rökt i över 50 år. Han får behandlingar och mår både si och så som ni förstår. Läkarna har sagt att han kommer nog inte att klara sig så länge då det är aggressiv cancersort och det är vissa problem.

Då han tycker om alkohol och alltid gjort det så vill han ha det då han mår som sämst. Hans bror T (min yngre morbror) ringde till mig innan helgen och talade om att R ringt och ville att T skulle köpa vin åt honom och komma med då R inte kan ta sig ut själv.

T köpte 2 flaskor vin till honom men fick sedan dåligt samvete. Tycker ni att han ska ha det eller gjorde han rätt?

Halvdansken
1

Det där är ju en hopplös sak att ta ställning till då man inte känner folk personligt.

Min man som gått igenom en tuff behandling och många operationer, och som slutat röka och nästan helt att dricka har sagt att om han skulle få beskedet att det kom tillbaka och var obotligt, så skulle han köpa en flaska whisky och ett paket cigaretter.

Min åsikt är att om man 71 år med en obotlig sjukdom, så tycker jag att man är gammal nog att själv bestämma. T ska inte ha dåligt samvete. Tvärtom.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JereMina
0

Tack för ditt svar Halvdansken…jag sa åt T att han gjorde rätt och jag förstår att din man säger som han gör.