Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 8658 ggr
Wolfgirl
0

Malignt Lymfom

Finns det någon här som har fått eller har en närstående som har fått diagnosen Magnilt lymfom som jag kan utbyta tankar med ??? Min sambo har fått den diagnosen för ca ett år sedan.

Lena1971
0

Så ledsamt att din sambo drabbats. Får jag fråga hur han mår, så här efter något år?

Jag gjorde en snabb sökning, och det ser ut som att det här är första gången malignt melanom nämns. Så jag tror inte det finns någon här med erfarenhet av just den typen av cancer. Kanske någon dyker upp!

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Agilis
0

Hej på er bägge två! Jag tror Lena läste för snabbt, så jag gjorde en ny sökning. Cordenia gjorde ett inlägg förra året om Hodgkins, hennes bror var drabbad hon kanske finns kvar där ute. I tråden fanns ett par till som också hade diagnosen Hodgkins. Vilken typ är det som din sambo drabbats av?

Annars har jag blodcancer, även om det inte är samma diagnos som don sambo (jag har AML M1).

Wolfgirl
0

Min sambo har canser i lymfkörtlarna och det har spritt sig till benmärgen. Han mår skapligt bra men spyr till 99 % varje morgon och det har han gjort sen han fick sin första cellgiftsbehandling. Nu mer går han på 3 mån behandlingar med ett medel som heter mabthera. Som fungerar som en sorts bromsmedicin. Bättre söka på internet om Lymfom för det finsn så många olika typer av det.

Lena1971
0

#2 Jag läste rätt men skrev fel ändå…  Tyckte det var lite märkligt att jag fick upp träffar på melanom när jag sökte på lymfom. Foten i munnen 

#3 Wolfgirl, om du vill hitta någon i liknande situation och ingen dyker upp här, så kan du prova Cancerfondens forum. Jag har aldrig varit med där, men jag såg att de har ett som heter Närståendes situation. Du kanske hittar någon där!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

ima123
0

Hej Wolfgirl!

Vi har pratat tidigare i mitt inlägg, men nu har vi fått diagnos och min sambo har ev samma som din sambo har, Lymfomcancer, han är på sin första behandling idag.

[Doglovers]
0

Hejsan

Jag tittade in här och såg den här tråden.

Min mamma fick diagnosen 2001. Och efter en cytostatika behandling så blev hon bättre. Det har dykt upp en stor knöl i armhålan igen, men efter prov så finns det inget i den.

Lena1971
0

#6 Välkommen hit!

Din mamma är med andra ord frisk nu?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Doglovers]
0

#7 Tyvärr måste jag säga nej.

I samband med lymfomet upptäcktes det att hon hade tjocktarmscancer och hon blev opererad och bra från allt. Men för något år sedan fick hon metastaser på levern och en stor på hjärnan. Så hon är väldigt dålig och har slutat behandlingarna. Nu får hon bara smärtstillande och vi försöker göra det så bra det bara går för henne den tid som är kvar.

Men lymfomet blev hon frisk ifrån.

Lena1971
0

Åh så tråkigt! Jag hoppas din mamma får en så bra sista tid som möjligt. Och ni omkring henne också!

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

MdeW
0

Man blir ju desperat när man hör om alla som kämpar men ständigt får nya tumörer i kroppen.

Stackars er. Förstår på sätt och vis hur ni har det.

För egen del ligger det där framför oss då min man har en cancer som vi redan från början vet inte går att bota. Visserligen behandlingar men inget hopp.

Hoppas din mamma får en sån fin tid som det bara går tillsammans med er.

Kram Margaretha

[Doglovers]
0

Tack så jätte mycket, det värmer ska ni veta. Jag tror jag är bedövad på något sätt och bara tar det praktiska just nu. Men vissa dagar är man under isen.

Mamma har haft ett bra liv, är 79 år i vår. Hon har 6 barn, 15 barnbarn och 14 barnbarns barn och alla friska och fina. Jag tror på ett liv efter det här. Så därför är jag nog inte lika skärrad som mina syskon. Jag hoppas och tror att hon kommer ha det bra och inte ha ont, på den andra sidan.

(Min kompis lilla pojk gick bort för många år sedan. Han blev 6 år. Min grabb som var lika gammal som honom såg honom dagen efter. Då kom han och gick och såg frisk ut. Vi visste då inte att pojken gått bort dagen innan. Svårt sjuk i cancer och var sängliggandes och blind.)

Vi har ordnat så hon har hemtjänst 3 gånger om dagen och så är någon av oss syskon där varje dag och pysslar om henne. Tyvärr orkar hon inte med trappan hon har till lägenheten, och min önskan är ju att kunna gå med henne så hon kan lyssna på vårfåglarna. Men vi laddade ner en skiva med fågelsång som hon fick i dag. Då blev hon glad.

Lena1971
0

#11 Det låter fint, trots allt. Vilken familj hon har! 35 ättlingar, det är inte illa! Jag beundrar din ljusa inställning, Doglovers. Den skulle fler få dela.

Wolfgirl, det blev en liten avvikelse från din tråd. Jag hoppas du inte misstycker?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Wolfgirl
1

Nej då inte alls. Jag har varit o är lite ännu i en djup deppression ang detta med min sambo men jag tar dag för dag….   =+)

Brommel
0

Wolfgirl, så mycket kan hända på den tid du nämner i en annan tråd. Den tiden är ganska mycket inom cancerforskning som gått så mycket framåt. Kram!!