TRÖTT!!!
Jag börjar känna att det var lite väl tufft att jobba 100 % efter min 7-veckors kur. Fram till jul gick det hur bra som helst men nu har jag känt att jag börjar hissa nödflagg. Funderar på att gå ned på deltid förutsatt att jag kan lösa det med läkare och försäkringskassa. Igår var jag så trött och blödde näsblod. Enligt läkarna i Gävle borde jag börjat med halvtid men de sade samtidigt att tog det emot senare skulle jag höra av mig. Det är väl läge för det känns det som….man har bara ett liv och jag behöver väl inte bevisa något? Skönt att tala om det för er nu när funderingarna kryper närmare ett beslut….

Nej, ta inte ut dig Brommel! Jag frågade min läkare när jag funderade på att börja jobba, han sa att det inte alls är några problem att gå ner i tid om man inte orkar. Förhoppningsvis bråkar inte kassan med dig heller.
Du är viktigare och jobbet är inte värt det. Går du ner i tid orkar du kanske göra ett bättre jobb och har roligare både på jobbet och en bättre fritid.
Kram på dig!
Mvh, Agilis
Jag säger som Agilis att du bör gå ner i tid och tänka på att bli stark nog innan du börjar på heltid…kram 
Tack Agilis och JereMina!! Jag ska ringa sjukhuset i Gävle imorgon och se vad de kan göra!! Tack för stöd!!
Jag tycker absolut att du ska ta det vackert med allt du varit med om. Jag började jobba i somras och det gick inte så bra. Jag kände mig sååå misslyckad.
Jag började på halvtid i december och det lutar åt att det blir halvtid även i mars.
För min del så har det inte varit några som helst problem med försäkringskassan eller läkaren så jag hoppas att det inte blir det för dig heller.
Ta hand om dig.
/Maria
Tack Bumbleboo!! Jag vet att läkarna i Gävle sagt åt mig att återkomma om jag känner mig trött. De t o m avkrävde mig detta "löfte" då de avrådde mig från att jobba heltid. Jag avslutade strålbehandlingen den 1 juli och 15 augusti var jag i gång. På heltid!! Men det är nu jag känt mig trött och igår kväll blödde jag näsblod och var så¨fruktansvärt trött. Tack för stöd!!
#5 Jag började ju också fullt i somras och som sagt så var viljan god men kroppen orkade inte.
Jag tror att man är så ivrig för att man vill så gärna att allt ska återgå til det "normala" igen. Så har det varit för mig. Tålamod noll
/Maria
Du har ju precis (och fortfarande) kämpat igenom en stor sak! Du behöver vila, eller kroppen, sinnet och viljan vill oftast mer! inget fel i att ta ett steg bakåt och vila upp dig lite! Tycker det är kanon jobbat det du gjort nu bara! Tycker absolut inte du ska känna det som ett nederlag! Snarare positivt, du är ju tillbaka på jobb!
All lycka och vila nu lite!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag kan bara hålla med om vad de andra skrivit. Det är helt fantastiskt att du jobbat heltid i princip direkt efter avslutad behandling, men man får inte ta ut sig.
Du får berätta hur det går, Brommel, så vi slipper undra och oroa oss! 
Stor kram!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Ja var rädd om dig Brommel, kan skicka lite stärkande healing till dig om du vill?
Jag är mkt på facebook nuförtiden och där finns något som heter healingbrunnen där man kan få hjälp med healing mm. Jag tycker det är så bra.
Kram Jile
Tack kära Lena, Zahara och JILE!! Jag ringde läkaren igår och han höll med om att jag nu måste stanna upp för nu har"själen och kroppen" kommit i kapp och ni kan inte ana hur skönt det är att ha fattat beslutet. Jag har pratat med min chef och nästa vecka är jag hemma helt och hållet och sedan har jag aviserat att jag vill jobba på halvtid men jag rådgör med denne underbara kloka läkare som jag har turen att få konsultera. I somras när jag var lite kaxigare så sade han lite finurligt att vi hörs senare och att jag inte skulle vara så duktig utan höra av mig när det började ta emot. Det var inte OM utan NÄR…..Det ska bli så skönt för den trötthet jag känner nu är något alldeles nytt. Om det här är normal standard för trötthet så har jag aldrig varit trött tidigare. Men här tänker jag vistas, hos er och prata!!!
Känns som om läkaren har varit med om detta förr :) Vila, samla lite energi och på det igen fast lite långsammare denna gången kanske :) det kan du det vet vi! Kramar på dig!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Så bra at du är rädd om dig Brommel….kramisar från mig 
TAck JereMina
Puss tillbaka!!! och Zahara
Ni kan inte ana hur skönt det känns!!!
Vad tänkte du göra nu då du får det lite lugnare?
JereMina, jag tänker ta långa promenader med hundarna, sova, läsa böcker och kanske fräscha upp lite hemma i huset ( som ser ut som ett lager). Jag har tappat intresset för så mycket och det är inte den person jag egentligen är. Men nu ska jag vila och läsa en bra deckare…..och så tänker jag titta in här på forumet som vanligt för här trivs jag så bra hos er!!!

Det låter bra det. Vad läser du för deckare? Jag sträckläste nyligen Paganinikontraktet och tyckte den var jättespännande fast jag inte brukar gilla för blodiga historier…
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
#16 Åh, Paganinikontraktet var en rysare av stora mått. Obehaglig, välskriven och sååå spännande.
Kan rekommendera Eldvittnet och Hypnotisören också
Lite kul är att Lars Kepler i själva verket är ett par som heter Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril. Det visste inte jag från början.
/Maria
Klokt tycker jag…välbehövligt att hitta tillbaka till sitt forna jag :) kram
Det känns skönt för vissa dagar är jag mycket nedstämd bl a idag. Vinter och solfattigt väder är inte någon hjälp men nu ska jag vila och Kepler står på listan. Paganinikontraktet var otroligt bra och välskriven och nu ska jag skaffa Hypnotisören!! Vi hörs för härinne tänker jag vara lite för jämnan!!!!
Idag har vi veckohandlat och fikat en sväng hos min bror. Sedan har jag sovit i dryga två timmar. Har inte ens orkat laga mat vilket brukar vara mitt helgjobb.
Vissa dagar är helt hopplösa så jag förstår hur du känner dig. Två dagar har jag tittat på mina blommor som behöver vatten men bara det lilla har känts så betungande.
Tur att jag har en man som fattar galoppen
/Maria
Om du är glad så är chansen större att du håller dig frisk Brommelmen det vet du väl redan…