Uppåt dagar och neråt dagar
Idag har jag en uppåt dag, en dag då jag orkar göra saker, jag ser helt plödsigt smutsen i hörnen och ser framemot att göra mat till kvällen.
Det är så skönt.
Det har varit neråt , mindre neråt och mycket neråt sen mitt cancer besked.
Det är ca 1 månad sen jag fick reda på att jag har cancer. Det börjar smälta in men fortfarande är det fruktansvärt overkligt.
Kramar till alla där ute , det känns som våren är på gång. ♥
Usch ja. Ett cancerbesked är inget trevligt precis.
Har du någon behandling framför dig? Någon operation? Eller du kanske är mitt uppe i behandlingar nu?
Hoppas det går bra för dig.
/Maria
Ett cancerbesked är obeskrivligt och något man ska igenom. Jag funderade ofta hur det skulle kännas och hur jag skullel ta mig igenom det och "vad som skulle komma ut på andra ssidan". Jag gick igenom 7 veckors strålbehandling och det gick hur bra som helst och det är inte förrän nu som kropp och själ reagerat dvs drygt ett halvår efter avslutad behandling. Jag har verkligen upp-och nerdagar nu och kommer att gå ner i arbetstid för kroppen strejkar. Men vad kommer att hända för dig? Blir det strålning? Oavsett vilket så blir man omhändertagen och själva behandlingen är nästan det lättaste i det hela. Lycka till och återkom härinne för här pratar vi om allt och framförallt får vi prata om vår cancer utan att folk känner sig besvärade…Kram!
Snöstorm det är starkt av dig att hålla humöret uppe ändå och att skriva här inne….sköt om dig!

Ta vara på de dagarna! Jag känner precis igen det där och det gjorde i alla fall mig själagott att ta fasta på de bra dagarna. Det ger mer energi till att klara av de dåliga dagarna sedan.
Stor kram!
Mvh, Agilis