Skavlan i fredags
Såg ni Skavlan i fredags 16 mars? Där var Katarina från TV-sporten med, hon har varit på SVT:s sport i många år. Jag har alltid tyckt att hon har varit duktig, trevlig, rolig och så vacker.
Hon har bröstcancer och visade sitt kala huvud och talade öppet om sin cancer. Hon verkade så positiv och öppen och trodde att hon skulle klara det.
Jag beundrar henne för att hon orkar ställa upp så för jag kan tänka mig att de flesta inte skulle klara av det.
Det är säkert nog tufft att skriva på denna sida för er som har cancer eller har haft eller har nära och kära som är sjuka.
Kram på er 
Oavsett vilken typ av cancer du har fått besked om så är just beskedet att man har canser oerhört tungt att bära.
Jag fick mitt besked för två år sedan och nu i veckan ett nytt besked att cancern lever trots behandlingarna jag genomgått, mitt andra besked var ännu tyngre än det första, man blir deppig, går och tänker hela tiden hur har det spridit sig och hur länge hara jag kvar att leva.
Detta är frågor som jag troligtvis inte får svar på snabbt så oron fortsätter. Att vara orolig är ju inte direkt en hjälp till att bli frisk men det är svårt att låta bli att tänka.
Att vi berättar om våra sjukdommar är ett sätt att befria sig ifrån den värsta oron men jag vet inte om det hjälper, trycket man har i bröstet släpper i alla fall lite gran.
Jag såg inte Skavlan, och inte vet jag vem Katarina är heller, men jag tycker hon gör rätt i att vara optimistisk! De har kommit långt med att bota just bröstcancer, så jag hoppas och tror att det går bra för henne.
#1 Björnidet, jag är så ledsen att höra att du fått tråkiga besked. Vad händer nu? Blir det biopsier eller operation eller fortsatt medicinering?
Hur ofta är du ute och rör på dig? Motion är det enda jag vågar säga påverkar behandling positivt, och dessutom gör humöret bättre. Du kanske kan få FAR ordinerat, fysisk aktivitet på recept? Med sådant får man dels en motivation till promenader eller simning eller vad man nu kommer överens om, dels kan man få rabatter på en del gym.
Sen är det förstås bara för dig att fortsätta skriva här. Att dela oro hjälper faktiskt.
Skickar en stor kram!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag tänker på er som är sjuka och känner med er….önskar att ni får bli friska 
Jag såg inslaget och tyckte att det var modigt gjort av henne att ta av sig peruken. Hon ägde programmet