Nervös inför liten resa
Jag och min man har varit på en liten tripp till Kiel.
Jag fick detta i födelsedagspresent.
Vi åkte med båten från Göteborg tisdags kväll och tillbringade onsdagen i Kiel för att åka hem igen under natten.
Jag har varit sååå nervös inför detta. Jag har ju mått så dåligt en tid nu och haft problem med huvudvärk, magen och jag har gått ner flera kilon igen.
Tack och lov så gick det bra och jag kunde t.om äta lite granna vilket inte har fungerat så bra hemma. Vi promenerade omkring i Kiel på onsdagen och det var fint väder så vi både fikade och kunde äta lunch utomhus. Jag tog en soppa vilket var alldeles lagom.
Det var skönt att komma från väggarna hemma och tänka på annat.
Tänk att jag som har rest såpass mycket ska bli nervös för en sådan här sak men jag resonerade som så att man kan ju alltid tillbringa tiden i hytten. Där har man ju både säng och egen toalet men nu behövdes det inte, tack och lov.
Påskliljorna blommade i Kiel som är lite tidigare än oss.
Tänk vad en liten kortresa kan göra underverk för själen och humöret
/Maria
FYLLT ÅR !! GRATTIS.
Visst, att komma ifrån vardagen är bra och att resa till ställen där våren kommit långt är riktigt skönt och avkopplande vilket behövs. Min fru och jag har börjat planera för en sydeuroparesa men vi får snällt vänta ett tag tills vi fått in den bergvärmepump vi köpt är installerad och att trädgården är återställd efter borrningen av berghålet som är 201 meter djupt. Troligen så blir det inget av förränn till hösten så det ser jag fram emot.
Ha de gott
Grattis säger jag också!
Härligt att få resa bort ett tag. Det behöver inte vara någon lång resa vare sig i tid eller avstånd, men det gör faktiskt själen gott att se nya omgivningar ibland.

Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Härligt att du kunde göra det och att du mådde bättre…kram Humlan!
Men visst är det märkligt att man har blivit så isolerad och jag som ändå är ganska resvan att jag knappt kunde sova flera nätter innan denna korta tripp.
Just nu känns småsaker stora som berg. Saker som var en baggis förut och som jag egentligen tycker är roligt.
Var på en disputation med efterföljande fest för ett tag sedan och jag var såååå nervös.
Det var ju inte jag som disputerat precis
/Maria
Men vad skönt att något som verkade så svårt gick så bra! Härligt att du kunde njuta av resupplevelsen trots farhågorna.
Det låter så härligt med en tripp och den vackra bilden är ju ögongodis för oss här hemma också!!!!!!!!!
Grattis!
Ibland är miljöombyte precis vad man behöver 

Hejsan Humlan!
Bättre sent än aldrig, jag vill också önska dig grattis på din dag!
Jag är avis på din resa, åh vad skönt att komma bort på en minisemester, precis vad som behövs ibland för att ladda batterierna igen. Kul att läsa att det gick bra också, trots farhågor, men du verkar ha hittat en sjyst inställning- skiter det sig, kan man vara i hytten. Kanske är det precis sådana "livlinor" man behöver intala sig för att våga sig på att prova ibland!
Kram!
Mvh, Agilis