Cancer iFokus

Cancer

Etikettklotterplanket
Läst 1652 ggr
JereMina
0

Go morron 3 April

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skulle min svärmor fyllt 88 år om hon levat. Hon dog år 2000 men dog inte i cancer utan av KOL.

Däremot hade hon livmodercancer 1986, opererades enbart och blev frisk och levde alltså i 14 år till.

Idag ska jag få svar på alla min prover som ska visa varför jag har feber, hoppas jag i alla fall….så håll tummarna då jag ska till läkaren.

Nu önskar jag er alla en så bra dag som ni kan ha trots era sjukdomar eller problem…..ha en fin dag Cool

Lena1971
0

Go' dag får jag säga, för det har hunnit bli eftermiddag! Jag håller tummarna för att allt blir bra för dig idag. Du får berätta för oss hur det går.

Tack för tomaterna, de lyser vackert i mina ögon! =)

Önskar alla en bra dag!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Jag håller också tummarna.

/Maria

JereMina
0

Jag måste tyvärr meddela att jag har kvar min M-komponent i blodet som läkaren trodde var borta. Det beror på att min distriktsläkare inte kan sådant men har nu bett om hjälp.

Hematologen sa 2007 då M-komponenten upptäcktes att den måste kollas varje år. Då jag bytte läkare och VC för 2 år sedan pga att min läkare gått i pension så blev det eftersatt.

Det syns ett klart band och om ni undrar så kan ni läsa på internet om det och vad som kan hända i slutändan (blodcancer) Myelom.

Jag har förstått att läkaren missat det förra året så jag är lite besviken nu. Han ska gottgöra det och ska skicka iväg svaren till Hematologen och då kanske det ska tas prov på benmärgen Rynkar på näsan

Det blev lite oroligt idag och mitt blodtryck steg markant Obestämd

Maria
0

Jag håller tummarna för dig JereMina.

/Maria

Lena1971
0

Om m-komponent kan bli till något värre vill man verkligen inte missa årskontrollerna! Förvånad Där har man ju sin trygghet. Jag är glad åt att få mammografierna t.ex, även om jag har lätt ångest både av att gå dit och av att vänta på brevet Efteråt. (För att inte tala om att öppna brevet, det är svettigt!)

Jag håller tummarna för att allt går bra, JereMina.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Tackar Humlan och Lena Glad