Cancer iFokus

Cancer

Etikett: behandlingar
Läst 2907 ggr
Agilis
1

Nu jäklar börjar nedräkningen!

Nu har alla förberedelser inför min nya transplantation gåtts igenom, så nu är det bara att vänta in "dagen D" igen. På tisdag läggs jag in i några veckor, först cyto i en vecka, sedan transplantation och sedan är det bara att avvakta och se till att överleva.

Ju nu känns allt rätt ok, men jag vet att jag kommer bryta ihop när jag kliver över tröskeln på tisdag och ytterligare en gång när de kopplar fast mig till cellgifterna på onsdag. Jag kan behöva ett par hårt hållna tummar. =)

Jag ska försöka blogga lite varje dag, men orkar kanske inte titta in på alla forum hela tiden. Och så "inreda" lite på mitt rum, för att må lite bättre.

Maria
0

Jag håller tummarna stenhårt för dig.

Det kommer att gå braGlad

/Maria

Fridaybrew
0

Kommer bli tufft, men det är värt det i slutändan iaf =)

Har du laddat datorn full med underhållning? För visst tar får du ha dator? (Dock är det ju etablerat att använda datorer är rena bakterihärdar) Så kanske en hyfsat bra anledning till att köpa en sprillans ny dator.
Fast man kanske kan sterilisera datorer hm?!? Ozon kanske kan fungera och en ordentlig genomgång med desinfektions på datorn.

Vad kommer du att ta med dig för underhållning? Se det som din tipslista.

/Fridaybrew

Lena1971
0

Jag håller redan tummarna så hårt så det nästan blir blodstockning. (Elller, ena tummen just nu, för jag skriver ju samtidigt.) Lycka till, Agilis!! Vi får följa din blogg så vi vet vad som händer.

Kram! Kyss

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Halvdansken
0

Och för oss som inte är helt uppdaterde? Vad gäller transplantationen? Låter läskigt värre. Huuh.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zahara
0

tummar och tår håller vi allt vad vi kan för dig!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Agilis
0

#2 Haha, det vore super om jag kunde få till en ny dator förstås! Men jag ska rengöra monstret jag har i stället tror jag. Massa ytdes på tangentborde ska nog göra susen. (Jag skulle inte ha råd att köpa mig en lika- eller bättre knävärmare ändå, så risken är att jag skulle använda denna ändå) ;) Underhållning… Jag har både film och serier med på en hd, ska lyssna på mycket radio tänkte jag, Tar med pysselkorgen med lite av varje i, jag har fått en massa pussel jag ska gräva ner mig i, nya Nemiboken ska följa med också. Ett tag funderade jag på att ta med fiolen, men jag vill inte riskera att bli utkastad, hehe…

#4 Jag fick en allogen stamcellstransplantation 25 aug 2010, den fungerade inte och jag belv bara sjuk igen hela tiden. Nu fick jag välja om jag ville försöka igen. Det ville jag bestämde jag mig för och nu är det dags!

Tack för era fingrar och tår! =)

[Doglovers]
4

Jag håller också alla mina tummar och tår. Blir lite svårt att jobba så, men fungerar det bara för dej så går detSkrattande

Brommel
3

Jag skickar massor med kramar och tankar till dig och hoppas och tror att allt går väl. Du är ju en särdeles speciell och tuff kvinna så ska någon klara detta så är det du!!! Jag skulle ta alla möjligheter i beaktande och se allt som nya möjligheter så du gör så rätt!! Kram på dig kära Agilis!!Skrattande

Agilis
1

Kram på dig Brommel!!

Halvdansken
0

Märkligt som livet kan vara annorlunda. De flesta människor ser fram emot nästa vecka - påsken kommer, och det största problemet är att man ska handla lite extra och meterologerna hotar med frost och kallt.

För två år sen satt jag och min man och bara önskade att påsken skulle vara över, för han skulle in på tisdagen och operaras för sin cancer. För en herrans massa år sen dog min pappa på skärtorsdagen.

Ska tänka på dig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

cosmonita
0

Håller tummarna för att allt går bra för dig Agilis!

Agilis
2

Visst är det så Halvdansken. Du har verkligen tunga associationer till påsken. Jag hoppas att min påsk ska bli till minnen jag med, oavsett om de skulle bli mörka eller lyckliga. I år har jag "tvingat" älskade mamma att göra ett påskbord att ta med till sjukhuset, hon står stadigt min kära mor :)

Jag önskar att ni får en bra påsk, en lugn med frid tillsammans med familj och vänner!

Tack cosmonita!

Kram på er!

Brommel
2

Kram på dig kära Agilis och jag hoppas verkligen allt blir väl för dig. Du är, som jag skrev tidigare, oerhört stark och alltid stöttande när vi andra dryftar olika saker så nu önskar jag av hela mitt hjärta att det vänder för dig och att transplantationer går bra och att du får må ännu bättre!! Stor kram till dig!!

JereMina
0

Jag håller mina tummar och ber och hoppas och önskar. Jag kommer att tänka på dig och skickar styrkekramar!!

Agilis
0

Jag har idag börjat förbereda lite, det känns så tudelat. Lite kul är det nog att pyssla runt och planera vad som ska med och hur jag kan göra tiden "inlåst" lite roligare, men så känns det bara när jag inte tänker på skälet till att jag packar.

Det hemska är att jag inte vill prata om det längre och det har jag aldrig haft problem med förut. Nu får jag ganska starka ångest-symptom och känner stor olust. Magen har varit ur led ett tag nu också, jag tror det är stress. Jag har börjat få tankar som "Jag vill inte det här" och "Jag skiter i det". Osäkerhet och undvikande, men nu är det ju så här.

Nåväl, jag tänker fortsätta undvika att tänka på alltihop och låta det skölja över mig på tisdag istället. En bra sak är att jag lyckades stjäla en timma extra i frihet, så jag hinner gå på min sista rehabyoga innan inläggningen. Jag hoppas det kan hjälpa mig att finna lite lugn är jag kliver innanför dörrarna.

Lena1971
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kära kära Agilis, jag är med dig i tankarna. Sista-minuten-ångesten går över när allt är igång, det vet du.

Jättekram till dig! Hoppas yogan gör dig gott.

Lite blommor att ta med, courtesy of morguefiles.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Doglovers]
0

#15 Om du hinner innan "inlåsningen". Sätt dej ner och lyssna på alla vårfåglar och försök lapa åt dej lite solstrålar.

EN JÄTTESTOOOR OCH VARM KRAM TILL DEJ

JereMina
0

Tänker på dig Kyss

Björnidet
0

Säkert kommer detta att gå bra agilis, vi hörs efter behandlingen, och stort lycka till.

Björnkramar.Flört

[Tassy]
0

Tänker på dig och håller tummarna!