Cancer iFokus

Cancer

Etikettdiagnosticera
Läst 3351 ggr
[Jeremina]
0

Jag är ledsen...

En granne och väninna till mig dog i torsdags i cancer efter att ha varit sjuk endast sedan i slutet av januari.

Hon skulle få komma hem från sjukhuset i fredags för att få dö hemma men hon dog alltså natten innan.

Jag förstår inte att kroppen kan tåla så mycket cancer innan den ger sig till känna och då är det försent att bota??

Det måste finnas mycket olika sorters cancer med olika aggressivitet, eller hur?

Lena1971
1

Åh Jeremina, jag beklagar verkligen sorgen. Det måste kännas extra mycket att hon var så nära att få komma hem, slippa dö på ett sjukhus. Så sorgligt.

Visst finns det massor med olika sorters cancer. En del ger symptom rätt omgående, andra knappt alls. En del är superaggressiva, andra kan man överleva utan behandling för att de växer så långsamt. Konstigast är det verkligen när cancer blir dödlig utan att ge symptom. Det är så meningslöst.

Jag beklagar innerligen din Sorg, Jeremina.

Styrkekram! Gråter

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Jeremina]
0

Tack Lena och jag hoppas att cancerns gåta kan lösas snart!

Brommel
0

Det är många cancerformer som kan botas men den här väninnan måste ha haft en aggressiv variant som hade ett mycket snabbt förlopp. Det är så fruktansvärt tråkigt. Jag sörjer och är ledsen över Agilis också. En sådan härlig ung tjej. För fasen hon var väl bara 32? Cancern är grym. Jag gick ju med symptom nästan hela livet och så plötsligt hade det blivit cancer. Den är lurig som fasen.

JereMina
0

Hennes man fick sedan tjocktarmscancer och är opererad och ska fylla 82 år i år. Han verkar vara en krutgubbe han.

En tremänning till min mamma har fått äggstockscancer och hennes man fick en hjärntumör i somras.

Jag har tänkt så mycket på Agilis Brommel och tårarna har runnit och jag har bara (inte så bara) haft kontakt med henne här. En härlig tjej lika gammal som min yngre son Gråter

Brommel
2

Ja Jeremina, Agilis var underbar och jag har tagit så illa vid mig och läser hennes blogg om och om igen. Tur att vi har varandra härinne. En stor kram till dig och er andra härinne!!!!