Raka av dig håret!
Hej. Jag heter Linda, jag har inte cancer men har tänkt göra något jag tänkt på väldigt länge. Nämligen raka av mig håret för alla dom jag förlorat i cancer. Jag har kontaktat en tidning här i Västerås som söker fler som vill ställa upp. Vi ska då vara med i tidningen och få berätta våra historier. Någon här som ställer upp? Det är för en god sak. Alla kan köpa rosa bandet men få vågar raka av sig. Jag är tacksam för alla som ställer upp. Tack på förhand// Linda
Jag ställer inte upp! 
Jag har redan varit skallig en gång (cytostatika) och det räckte bra för mig. 
Har du förlorat många i cancer, Linda? Jag beklagar verkligen. Det är en hemsk sjukdom, och allt som kan leda till mer forskning har mitt stöd.
Är det på ditt initiativ det sker, eller är det tidningen som vill ha en aktion? Det finns säkert unga människor som kan tänka sig att ställa upp, men visst vore det spännande om det blev människor i alla åldrar?
Lycka till, Linda, och kom ihåg att ge oss en länk till reportaget sen!

Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag vågar faktiskt inte raka av mig håret heller trots att jag slapp detta med anledning av att jag fick strålning. Det rök en hel del hår i nacken märkte jag sedan men jag behåller håret på ……Men lycka till!! 
Ledsen att göra dig besviken men jag är så lycklig över att ha hår denna sommaren
Väldigt trevligt initiativ annars.
/Maria
Nej jag förstår att ni inte vill…det här var mer riktat till anhöriga. Vad starka ni är som kämpat igenom det svåra. Hurra för er! Hoppas ni får en underbar sommar och tack för att ni delar med er.
Lena1971:
Ja det är helt på mitt initiativ. Jag kände att jag vill bidra med något och det kan jag göra genom en blogg som man tjänar pengar på och varenda krona ska gå till cancerfonden och barncancerfonden. Jag har förlorat min farmor, morfar och min mans pappa gick också bort i cancer samt hans syskon utom 2. Har känts otroligt tungt och jag trodde aldrig att jag skulle orka igenom det. Är man anhörig och väldigt nära de som är sjuka så är det outhärdligt. Förutom det så dog min vän av en annan anledning (blev ihjälklämd under lastbil) och min mans bror av leversjukdom. Jag förlorade även ett barn 2004. Jag är trött på döden omkring mig och därför ser jag det här som en reningsprocess från allt det onda. För jag har tilltro och hopp om en lättare ljusare framtid. Man brukar säga att det som inte dödar en härdar en. Men det gör så ont.
Kram på er.
Jag förstår inte riktigt vitsen med att raka av sig håret för "alla dom jag förlorat i cancer".
Är det inte bättre att skänka en slant till cancerfonden? Eller i sympati för alla som fått bröstcancer operera bort ett bröst? (Förlåt, det var inte snällt, men så går mina tankar)
Tyvärr är döden en del av livet och ibland är det otroligt smärtsamt. Men ibland är vi tvugna att acceptera att det ofattbara sker och försöka ge livet en ny dimension. Det går!
Jag vet!
#4 Du har verkligen blivit drabbad.
Det gör mig ont att höra hur många du förlorat.
Linda, har du redan bloggen eller ska du starta den? Du får gärna lägga en länk till den om du vill. Vi härinne har alla anledningar att se att cancerfonderna får in pengar, så jag tycker det är ett lovvärt initiativ.
Kram till dig!
#5 Alla sätt är bra?
Jag tror jag förstår grejen med att sympatiraka håret. Det är inte alla som tappar håret av cancerkurer, men det är en så synlig del av det. Självstympning tycker jag inte vi ska rekommendera på den här sajten… 
Jag tror att alla har förmågan att fördjupa sitt liv genom de prövningar man utsätts för. Men det är nog inte lika enkelt för alla. En del kan behöva en ritual, hemsnickrad eller religiös eller annan, för att integrera även smärtsamma erfarenheter i livet.
Kökspsykolog?´´Jag? 
Hur som helst ser jag det här som Lindas sätt att acceptera och gå vidare. Att hon tjänar ett gott syfte på kuppen är väl suveränt!
Mvh Lena

Är det en tidning som dragit igång det här? Hur mycket skänker de för varje rakad skalle? Hoppas det är några tusenlappar…
Jag håller med Kerstinjo här.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det står i #4 att det är på Lindas alternativ.
Mvh Lena

Ok det var jag som missuppfattade. Sorry.

Egentligen ska man inte kritisera en god tanke, men kan man inte berätta sin historia utan att raka av sig håret? Om jag köper rosa bandet så skänker jag ju pengar till Cancerfonden. Däremot irriterar det mig med folk som kör det där med "kopiera detta om du känner nån som bla bla… på facebook.
Om jag skulle raka av mig håret för att min man haft cancer skulle han nog tro att jag tappat förståndet.
Jag förstår att inte alla kan sätta sig in i att jag gör det här och varför. Jag respekterar allas åsikter.
Jag kan länka till min blogg sedan=) Om det är okej för sajtvärden.

Det ska bli spännande att se och jag hoppas verkligen att du når ditt syfte. och håret växer ju ut igen.
Du är ju stor och klok nog att veta vad du vill (trodde först du var en tonåring
) så då önskar jag dig lycka till! Men jag behåller mitt.
Okej jag ville bara säga att jag inte ändrat mig utan jag blev mer eller mindre hotad av 2 st som ansåg att jag inte var klok mm. Så därav att jag inte vill bli publicerad i tdningen. Skänker en slant till fonderna iaf. Men jag snaggade mig i förrigår trots allt och jag bifogar här en bild. Admin behöver inte ta bort inlägget=)
Och jag stickade en mössa igår kväll för jag fryser på både öron och huvudet.
Man ska göra det man tror på

Har du håret i hästsvans på bild två?
Jag tycker faktiskt att det blev snyggt när du klippte dej
Och mössan är även den jätte snygg.
Jag håller med Doglovers. Man ska göra det man tror på!
Mvh Lena
Du gör som du vill men jag vill inte göra något sådant. Det blev inte så stor skillnad på dig vad jag ser på bilderna. En fin tjej som passar även i riktigt kort hår. Jag tycker det är starkt gjort
Fin mössa!
Tack vad gulliga ni är…Är det någon som vill ha mössor så stickar jag efter önskemål av färg och form=) Gör även handväskor till barn. Tar 100 kr per styck!
Det är hästsvans på bild 2. Den första är jag snaggad på.