Födelsemärke som blöder
Visste inte var jag skulle ställa min fråga, så jag gör det här. Har två födelsemärken, ett ovanför mina bröst, och ett under högra örat.
De är normalstora, och växer inte eller så. Men de blöder så fort man råkar röra vid dom, eller klia på dom. Det kliar inte mer än "normalt" men däremot forsar det blod när det börjar blöda. Detta sker flera gånger i veckan, ibland flera gånger om dagen. Och "såren" verkar aldrig läka. Födelsemärket under högra örat har hållit på så (och vägrat läka) i över ett år.
Är det värt att kollas upp eller är det mitt fel som inte kan låta bli att pilla?

Ja, kolla dem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Du bör absolut kolla upp dem.
Jag tycker också att du ska kolla dem. Bättre att vara på den säkra sidan.
Jag har själv tagit bort ett födelesemärke i tinningen son blödde ibland men oftast på grund av att jag kammade eller borstade mig.
Även min son har tagit bort irriterande födelsemärken i huvudet och i nacken precis där en eventuell halskedja eller halslinning skaver.
De var ofarliga men blödde emellanåt för att man kom så lätt åt dem.
/Maria
Jag har också ett födelsemärke (egentligen nåt annat med ytliga blodkärl enligt läkare, minns inte vad det heter) som kan klia och blöda nåt förbaskat då det sitter precis där bh:n går bak på ryggen, urk. Det blir torrt väldigt lätt, och då kliar det och blöder. Men kolla för säkerhets skull!
Jo jag ska göra det!