Konstig känsla i halsen.
Hej!
Nu undrar ni kanske varför jag skriver min fråga här på denna del av iFokus.
Jo, för att jag är nojjig.
Jag har nu under ca 2 månaders tid, till och från haft en slags konstig känsla i halsen, främst på höger sida om struphuvudet. Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men det känns som att något trycker på, och det känns dessutom nu som något är där, vilket jag inte kände i början då det bara var en svag känsla (molande).
Om jag känner mig runt vid struphuvudet där det känns sådär konstigt så "klickar" struphuvudet och jag känner inuti halsen hur hela den knakar och "vibrerar", det gör också lätt ont, inte smärtsamt men obehagligt.
Jag är nojig och går och oroar mig för cancer i struphuvudet (eller något med halsen) men är alldeles för feg för att gå vidare med detta.
Har cancer i familjen, men inte just den typen av cancer, och vet inte riktigt hur jag skulle klara av det, om det visade sig vara cancer.
Vad tror ni? Nojjar jag mig i onödan?
Jag tycker det låter som att du har tillräckliga besvär för att gå till läkare vad det nu än är som orsakar molande och vibrationer och obehag. Jag tycker du kan beställa en tid för att få någon som tittar på det.
Kanske kan du vända dig direkt till en öron-näsa-halsklinik? Så slipper du gå via vårdcentral och få remiss.
Det är god chans att det är något betydligt ofarligare än cancer som orsakar symtomen, så släpp nojjorna tills vidare! 
Lycka till!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Du behöver komma till läkare och få höra vad som står på. När jag fick cancer på stämbanden så gick jag hes i många år utan att få läkare att kika ner i halsen. Förmodligen hade jag papillom som senare blev cancer men jag tycker dina symptom har funnits nu ett tag så hör dig för och du, stå på dig!!Lycka till
Håller med övriga som svarat här.
Däremot kan jag trösta dig med att strupen /struphuvudet) oftast klickar knäpper lite granna när man rör på det.
/Maria
Hur har det gått?
Jag har inte vart hos läkaren. Jag drar mig för det.
Men allt har sin tid. Tack för era svar <3
Känns det bättre nu då?
Annars kanske du ska boka en tid.
Det kan vara så enkelt som en liten böld eller nåt efter nån förkylning.
Kram
Bättre o bättre kan man nog definiera olika 
Men har inte haft "känslan" på ett par dagar nu i alla fall.
Hoppas man slipper det mer.
kram kram
Det är tillåtet att bli nojjig ibland. Det blir vi nog allihop! Hoppas du slipper vidare besvär.
Kram!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus