Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1974 ggr
[Besan]
0

Ledsen...

Hej alla

Idag fick jag beskedet av en nära vän till mig att den misstänkta maginfektionen som hon hade i vintras visade sig nu vara en tumör i magsäcken.. Hennes läkare ringde henne för några dagar och berättade det..  Hon har kräkts  blod, haft feber, dålig aptit, kraftig magvärk och det var bra ett tag sen vintras men kom tillbaka nu.

Hon ska in på operation redan på måndag… Hon skulle berätta mer sen…

Kan den utvecklats så pass mycket nu….

Vad jag läst så är det mycket ovanligt att så unga personer (hon är bara 19 år) får denna typen av cancer? Jag mår jättedåligt för hennes skull, hon är en person som inte haft det lättast i livet, hon har kämpat emot mobbning och grova ord sen hon var yngre. Men hon har alltid lyckats kämpa och stå kvar. Alltid, en otrolig kämpe.

Och nu detta… Livet känns så fruktansvärt orättvist just nu… Och jag vet inte vad man säger i sådana här situationer, hur tröstar man, hur finns man till?

Tack för att ni tog er tid att läsa. Ville bara skriva av mig.

Kramar till alla

Maria
0

Åh, fy. Jag blir alltid lika ledsen när jag hör någon så ung som fått cancer. Visst är det illa för alla men när man har hela livet framför sig…Gråter

Nu behöver det ju inte vara fara på taket och det kanske blir så bra med operation och behandling. Det är bara att hålla tummarna.

Hon är ung och det är ofta till en fördel för man är starkare och kroppen återhämtar sig lättare.

Skönt att hon ska opereras så snabbt nu.

Vad du kan göra som vän är nog att bara finnas där. Hon kommer säkert att vara tacksam för att bara ha dig och veta att hon kan få prata, gråta och gnälla och bara vara sig själv. Det är nog det största stödet du kan ge. Att inte dra dig undan henne nu när hon är sjuk. Även om hon inte orkar prata så ring eller hälsa på för att visa att du bryr dig. Oftast räcker det.

/Maria

Josefinaaa
0

Tycker att du som #1 sa att du bara behöver finnas där för henne och visa att du verkligen bryr dig om henne.

Min mamma hade cancer och hon hade turen med sig, men min mammas morbror har inte de tyvärr:( Han kommer kanske leva ett år till om han har tur innan de tar slut för han:'( Vet precis hur du känner dig och det bästa är att prata men den drabbade personen som man brukar (innan sjukdomen)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

JereMina
0

Så jobbigt och så ung, hoppa hon får vård som gör henne frisk igen