Cancer iFokus

Cancer

Etikettbehandlingar
Läst 4223 ggr
Maria
0

Äntligen MR

Nu har jag äntligen fått tid till att göra en MR 19 juli. Den skulle gjorts i april men köerna är långa och jag har gjort en datortomografi under tiden som var OK så jag är ju inget akutfall precis.

Det är alltid med blandade känslor man gör en MR.

Jag var och tog Kreatininprov igår för det ska man kolla innan röntgen med kontrastvätska.

Själva röntgen tycker jag inte är någonting. Jag brukar somna då det tar mellan 30-40 minuter.

Det är bara svaret man är lite orolig för.

Jag har med säkerhet gjort mer än 20 MR de sista åren. Jag tappade räkningen vid 12.

Hoppas svaret är som på Datortomografin att de hittade ingenting med betoningen på "ingenting" heheSkrattande

/Maria

Lena1971
0

När får du veta, om någon vecka?

Hoppas på ingenting alls! ObestämdTungan ute

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Röntgen är ju inte förrän 19 juli så efter det så tar det väl någon vecka innan svar.

/Maria

Lena1971
1

Ja titta där stod det, i första meningen… Foten i munnen Undrar om de skulle hitta någonting i mitt huvuvd…? Jag menar något allsObestämd

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

#3 HahahaSkrattande

/Maria

Brommel
0

Lycka till kära Bumbleboo!!!! Skrattande

Maria
0

Så nu var det gjort och nu är det bara att invänta svarObestämd

/Maria

Halvdansken
1

Usch. Det är det värsta som finns. Hur lång tid brukar det ta?

Om jag blir allvarligt sjuk så vill jag bli det i en amerikanske tv-serie typ House, för där får man alla svar med en gång och det är aldrig månadslånga köer och ingen har semester. Skrattande

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

#7 Haha, ja House skulle man ha som läkareFlört

Drygt en vecka sa de, men jag räknar kallt mellan 2-3 veckor nu när det är sommar och semestertider.

Jag jobbar ju själv indirekt i vården och vet att man lovar ibland mer än man kan hålla, tyvärr.

/Maria

JohannaEkroth
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Humlan, hellre att svaret dröjer än kommer snabbt, om du förstår vad jag menar. ObestämdOskyldig

Och självklart håller jag tummarna för dig!

House, ja, hehe… Här ser han kanske inte riktigt så kompetent ut, fast lite humor är nog viktigt också hos en läkare.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lena1971
0

Det skulle vara betryggande att få House och hans team vakande över sig när man var sjuk. Men det verkar som hans patienter gjort många frustrerande rundor hos mindre kompetenta kollegor innan de landar hos honom, så de har redan haft sitt provtagande och väntande.

#9 Lite skulle man nog haja till om läkaren man konsulterade gjorde såna grimaser…?

Hoppas allt är superduperbra, Humlan! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[sakring]
0

Hur 17 kan du somna under en MR? det låter för j-igt. Jag har ingen tumör i hjärnan (vad jag vet) men jag har MS och har gjort några sådana undersökningar.

Maria
3

Snacka om dåligt minne. Hade glömt denna tråden och jag kan bara meddela att MR visade inga recidiv.

Tomt med andra ordSkrattande

#11 Jag är mästare på att somna var/när och hur som helstSkrattande

/Maria

Halvdansken
2

Gud vad skönt!!

Halvdansken
2

Att det var bra resultat på MRen alltså, inte att du kan somna var som helst. Tungan ute

[sakring]
0

# 12 Du är som min man då. Han kan somna precis var som helst. Skönt att röntgen var OK.

# 14 Det kan väl var bra  att kunna somna var som helst. Jag önskar jag hade den förmågan.Skrattande

Maria
0

#14 Haha, jag förstod detFlört

#14 Jag somnar alltid på bussen hem från jobbet och det är en himla tur att jag bor vid ändhållplatsen. Det är en förmåga jag skulle vilja ha lite mindre avSkrattande

/Maria

JereMina
1

Så härligt att läsa Skrattande

kerstinjo
2

Grattis Bumbleboo, vilken tur att du inte hade något i huvudet! Skrattande

Kerstin 

Maria
0

Idag är det återbesök hos neurologen som gäller. Har inte riktigt koll på varför men jag har fått en kallelse så det är väl bäst att gå dit.Skrattande

/Maria