Morbror Ronny
Igår den 21 augisti dog min morbror Ronny 72 år gammal av sin lungcancer
Han hade rökt sedan han var 15 år, var det det som gav honom cancern, vad tror eller vet ni?
Hej vännen.
Beklagar sorgen.
Rökningen kan nog vart en del i det hela.
Men man kan ju få lungcancer även om man inte rökt….så man vet ju inte. Rökningen kanske förvärrar tillståndet och gör att sjukdomen går snabbare..eller?
Beklagar iallafall JereMina.
Kram på dej.
Som # 1 säger så kan det vara en del av orksaken. Min far rökte och hade nedsatt lungkapacitet och han fick lungcancer och dog av denna. Den var dock inte orskad av rökningen.
Min mor däremot fick lungcancer orsakad av rökning. Hennes en lunga opererades bort och hon levde till hon blev 80 år dvs 18 år till och cancern kom aldrig tillbaka.
Jag beklagar, Jeremina.
Jag håller med de andra, rökning höjer risken för lungcancer så det kan säkert spela in. Men det finns aldrig 100procentiga samband.
Tröstkram!!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Tackar..vet ni att KOL inte heller bara har med rökning att göra?
Ja JereMina…det kan man få ändå. :-(
Man kan få både lungcancer och KOL utan att ha rökt men den största orsaken till dessa sjukdommar är ändå rökningen.
Beklagar sorgen Jeremina
/Maria
Tackar ….mia, Lena och humlan 
Ronny ska begravas 14 september men det skulle blivit 13 september men det ville inte min kusin för hennes pappa skulle fyllt år den dan.
Tycker ni att det spelar roll? Hur skulle ni har gjort?
Jag kan väl tänka att om det i möjligaste mån går att göra de flesta nöjda så är det bra även om man själv kanske inte riktigt förstår hur alla tänker.
Min farmor begravdes på min 20-års dag och ingen brydde sig verkade det som. (Jag var inte särskilt förtjust i min farmor heller)
Jag brukar inte vara långsint men det retade mig så minns jag.
/Maria
Man vill väl inte förknippa glada dagar med sorgliga, om man nu kan undvika det. Så jag förstår kusinen, och jag skulle verkligen inte valt min dotters 20-årsdag till begravning av min förälder om det kunde undvikas!
Mvh Lena
Så är det nog Lena
Idag skulle jag ringa och ge pengar till en fond för min morbror. Jag ringde en begravningsbyrå som jag alltid brukar ringa och de brukar vara så trevliga. Men inte denna gång, för mannen var så grinig och direkt otrevlig. Undrar varför? Ledsen blev jag i alla fall
Tråkigt när någon som möter människor i Sorg inte är trevlig. Man får hoppas att han hade en dålig dag och ångrar sitt beteende.
Kram på dig!
Mvh Lena
Så var det nog Lena kram tillbaka