Cancer iFokus

Cancer

Etikett: nyheter-forskning
Läst 3695 ggr
Maria
0

Bröstcancer är komplicerat

Här kommer en länk om lite ny forskning kring bröstcancer vilket visar sig att det är mer komlicerat än man trodde.Obestämd

/Maria

Lena1971
0

Det var rätt nedslående läsning. Om cancertumörer är så individuella måste forskningen kring medicinering bli oerhört svår. Om jag förstod rätt är cancerceller alltid lika oberäkneliga, inte bara när det gäller bröstcancer?

Det ultimata genombrottet är kanske inte så nära som jag hade hoppats.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Jag håller med dig.

Evig tur att det forskas i alla fall men alltid tråkigt när rönen går åt "fel håll"Obestämd

/Maria

Lena1971
0

Eller inget håll alls!

Ibland låter det som om forskningen är bara något år från "gåtans lösning", och sen faller det igenom på något helt oväntat.

Men man kan ju trösta sig med att forskningen trots allt kommit väldigt långt.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Perly
0

Lite ot men tänkte passa på o fråga vad risken att ärva bröstcancer är i %?

Alltid Oavsett

boaboa
0

BRA att forskningen pågår. Om man kan få slut på uppfattningen att cancer känns som knölar i bröstet blir det ännu bättre. Då kommer mammografi mer i fokus. Själv gick jag ett helt år med allvarliga symptom - hög sänka och blodbrist - utan att doktorn ville skriva remisser.

Det visade sig att min cancer satt som spindelväv i mjölkkörtlarna, en inte helt ovanligt form. Fördröjningen gjorde att cancern fick god tid att sprida sig till benmärgen innan jag äntligen kom under behandling.

[mia-38]
0

Man räknar med att ca 5-10% av alla nya bröstcancerfall är ärftliga.