Hemtentamen
Hej på er alla goa.
Nu har hemtentamen lagts upp.
Så jag sitter och spånar på hur jag ska skriva. Men varför är det så svårt att börja? Första raderna är hemska att sätta ihop…men vill ju börja med en bra inledning.
Men det är bara att köra på.
Kram till er.
Vad handlar tentan om?
Ett tips är att strunta i vad som ska vara i vilken ordning. Börja skriv, och sen när du hittat en massa bra formuleringar kan du välja vad som ska vara först och, ännu viktigare, sist.
Det pratas om första intrycket, men sista intrycket betyder ännu mer för hur vi minns något. Det är därför det är viktigt att avsluta på ett bra sätt, vare sig det gäller möten, uppsatser eller middagar. 
Lycka till med tentan, Mia!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Vi ska skriva om hur cancer uppkommer och dess spridning…
Sen i broschyrform till vårdcentral om vad man ska undvika och vad man kan göra själv för att undvika cancer. För- och nackdelar med screening.
Sista uppgifter handlar om att vi ska skriva om tex två behandlingar en cancersjuk går i genom…tex olika strålningar och cytostatika.
Brochyrformen är jag nästan klar med…och hur cancer uppkommer.
Tack Lena. 
Och jag gör som du gav tips på…skriver och sen får jag dela upp det och se till så att avslutet blir bra..:-)
Det låter som en kul hemtenta. Är det en fördel för dig att du har oss här och våra erfarenheter?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Absolut är det en fördel att läsa om andras erfarenheter här inne.
Mycket läser jag även i böcker och på nätet.

Det är alltid svårast att börja men sedan brukar det rinna som rena rama Niagara Falls!!;) Du kan väl ställa lite frågor härinne så svarar vi utifrån oss själva och våra reflektioner kan du säkert ha nytta av. Jag tycker det kommer så mycket klokt och vänligt härinne!!:) Förresten skickar jag en stor bamsekram till er och tackar för att ni finns