Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1486 ggr
[mia-38]
0

Vad gör du?

Vad gör du när du känner dej nere och tycker allt är hopplöst?
Hur kommer du igång igen?

Genom promenader, lyssna på musik?

Berätta gärna.

Maria
0

Jag läser. Försöker hitta sådant så jag slipper grunna och då är en bok bra för man kommer in i en annan värld.

Ibland handarbetar jag men är jag ledsen så är det bättre att läsa för stickar man t.ex så är det lätt att tankarna lever sitt eget liv.

/Maria

[mia-38]
0

Tack Maria för att du berättar. Skrattande

Brommel
0

En promenad med hundarna rensar skallen från sorgsna tankar men det här regniga vädret försvårar det goda humöret måste jag säga. Att aldrig få skåda en klar, blå himmel är oerhört ledsamt. Musik är också viktigt och jag har lite egna spellistor på Spotify beroende på humöret. En bok är aldrig fel heller…..

[mia-38]
0

Håller med. Till och jag med som är "frisk" tycker att för mycket grått väder är deprimerande.

Tack för att du berättar Brommel. Skrattande

Ibland vet jag inte hur mycket jag ska våga fråga om då vissa  ämnen kanske är lite känsliga.

Maria
0

#4 Mig kan du fråga rakt på. Jag gillar när man är rakt på sak men jag vet också att det är väldigt olika.

/Maria

[mia-38]
0

Tack Maria. Skrattande

Brommel
0

Jag håller med Bumbleboo om att man kan fråga rakt på sak. När jag blev sjuk så berättade jag öppet för mina elever och jag frågade dem sedan om de ville veta något och de fick fråga vad som helst. Jag minns att en avvaktade och sedan frågade han om jag skulle klara mig….Det var så skönt och avväpnande. Det är bra att du ställer såna här frågor Mia!!!!

[mia-38]
0

Tack Brommel.
Det är svårt att avväga vad man ska våga fråga och skriva om.
Men det är skönt att ni vill vara rakt på sak. Det vill jag med.

Skrattande

Maria
0

Min förändring i hjärnan hittdes redan 2005 och neurologen jag hade då sa, pricken, förändringen, vad det nu är, skuggan, osv.

När jag bytte läkare så sa han att du har en tumör i hjärnan som växer långsamt och den är förmodligen godartad med tanke på tillväxten.

Gud så skönt att höra att någon vågade ta ordet tumör i munnen.

Nu visade det sig att den var riktigt elakartad och det talade han också om utan "krussiduller".

/Maria

Lena1971
0

För att inte bli deprimerad är promenader och annan trevlighetsmotion bra. Men om jag börjar känna mig nere är det mina vänner som får hjälpa mig upp. Jag blir gladare av sällskap. =)

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus