En prestentarion
1997 plågades jag av blödningar, långt om länge blev jag skrapad, resultatet tydde på cellförändringar o jag blev akut hysterektomiserad. De hittade en stor tumör o jag blev ännu mer akut av med mina äggstockar.
Jag blev mycket bra bemött på gyn i Mora, fick komma på studiebesök innan op (hade tyvärr dålig erfarenhet av att inte bli akut op i Karlstad vid brusten blindtarm = bukhinneinflammation tidigare).
Numera lever jag med Barrets oesophagus o är varken man eller extremt överiktig, så jag lever på hoppet att blixten inte slår ner på samma plats 2 ggr.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Berätta gärna mer om din sjukdom.
Jag har för mig att det är en refluxsjukdom som gör att strupen blir angripen eller är jag alldeles ute och cyklar?
Ja, får verkligen hoppas att blixten inte slår ner igen…
/Maria
Det var mycket på en gång! Kan inte ha varit för roligt. Men det har gått några år, så är det något du märker av idag? Jag menar operationerna , inte Barrets. Fick du någon annan behandling Efteråt, eller räckte det med operationer?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Magceller vandrar upp från magen via övre magmunnen till magstrupen, under tiden muterar de, tillståndet/sjukdomen kan inte botas, däremot behandlas med Omeprazol 2 x 20 mg samt årliga gastrorskopier.
Senaste gastroskopin visade att cellförändringarna är på tillbakagång, men medecinen får jag leva med resten av livet.
Bra mat på regelbunda tider är oxå ett plus, inte så lätt som gammal anorektiker o nattarbetare.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.