Dem kämpar
Jag har nu sett och hört hur en del nära har kämpat tappert mot denna sjukdom. Jag förundras hur stark människan ändå är och vi vet inte någon av oss om vi eller våra allra närmaste drabbas härnäst.
Kämpa vidare och cancern ska besegras då det så
Ja jag har med sett det på mycket nära håll. Och jag förundras i hur mycket människan och kroppen orkar.
Jag kommer att få ser då jag kommer att jobba med cancersjuka inom en snar framtid. (hoppas jag).
Där kommer du att betyda mycket och göra en fantastisk insats för de sjuka, mia!
Tack Brommel.
Ska läsa till 2014 visserligen men det går fort.
Fler behövs inom cancervården och vården över huvudtaget den närmsta tiden.
Du kommer att göra ett toppenjobb Mia….kramar 
Mitt uppe i en cancersjukdom blir man på något vis "proffs" på att vara vårdtagare och att göra sitt bästa. I det jobbet är personalen oerhört viktig och de som får möta dig, Mia, i sådana stunder är lyckligt lottade 
Ikväll pratade min man med vår fd svåger som miste sin sambo 1 januari till cancern. Han är hemma från jobbet och det blir bergravning på fredag. Han klarar av det men det är jobbigt och han kan skratta en del ändå men det är väl för att han känt mig och min man ända sedan 1974 och han känner sig trygg med oss. Det är viktigt att inte glömma bort dem eftelevande.
Då min svärfar dog i cancer 1983 blev min svärmor ensam för alla vänner dem haft försvann. Gissa vem som blev sjukskriven av sin läkare på jobbet? Jo, jag blev sjukskriven för att vara hemma och stödja min svärmor. På den tiden jobbade hon och jag på samma arbetsplats. Finns det läkare som gör så nu och får dem göra det?
Jag tror JereMina att det finns läkare som gör så. Men säkert långt ifrån alla. Min läkare skulle säkert skriva så att jag skulle kunna vara hemma om det behövdes för att stötta någon nära anhörig.
Jag tror det är bra att man kan göra så då de behöver allt stöd de kan få när alla vännerna försinner.
Sen OM Försäkringskassan godkänner det är en annan sak.