Bröstcancer?
Jag har hittat en knöl i ena bröstet och nu ska jag få en remiss till ultraljud. Jag har varit galet trött sedan i våras( sover gärna 12 tim per dygn och är fortfarande helt slut) och tagit alla blodprover man kan tänka sig, och vi kom fram till att jag nog var utbränd och jag har accepterat det, tills jag nu några veckor senare upptäckte denna knöl som är ca 1,5*1,5 cm och inte ömmar alls. Jag är egentligen inte den oroliga typen, men det är klart att tanken slog mig om detta nu kan ha ett samband. Jag är "bara" 30 år och har inte cancer i släkten. Och nu ska man sitta hemma och vänta på denna remiss, är det någon som har en aning om hur lång tid det tar innan man får tid? ( Bor i Stockholmsområdet)
Jag förstår din oro men ta inte ut något i förskott
vilket är lättare sagt än gjort! Det är klart att de måste skynda på för att få ge dig ett besked så fort som möjligt. Sade de ingenting? Trötthet är inte konstigt alls för det är vi alla någon gång och just nu skulle jag kunna sova 24 timmar per dygn. Hoppas du får veta snart vad som händer för allt är lättare när man får information. "Ligg på dem" och försök höra vad som händer. Lycka till!! 
Hur lång tid en remiss tar är nog väldigt olika. Jag fick en på en vecka, men då hade jag en ganska stor knöl i bröstet, och den hade en form som fick läkaren att ana oråd.
Väntetider är stressande, men om det är en tumör du har (och jag hoppas att det rä något annat och ofarligt) så är resan påbörjad nu. Diagnosticeringen är så bra idag, så är det något elakt så kommer de att upptäcka det.
Om det dröjer innan du får remiss får du göra som Brommel säger och ringa och fråga. Säg att du är orolig och vill veta vad som händer.
Och tala om för oss hur det går också! 
Lycka till!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus

Hej, jag gjorde mammografi och ultraljud i går på Danderyd och det var ingenting farligt alls i mitt bröst :-) Tack för era svar och önskar er som inte fått lika positivt besked som mig all styrka och lycka!
Vad skönt att höra.
Sommaren innan jag opererade min hjärntumör så var jag på mammografi.
De hittade två knölar i ena bröstet. Vad som var mest fantastikt var att de hade möjlighet att göra en biopsi redan på plats. De stack två nålar i varje knöl och tog alltså fyra odlingsprov.
Helgen kom och det var midsommar och vi var och paddlade i Dalsland så jag hade annat att tänka på
Efter helgen kom svaret att det inget var så jag förstår hur lättad du känner dig.
/Maria
#3 Så skönt! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus