Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 3943 ggr
7ipparn
0

Cancern segrade över min morbror

Det har nu gått snart 4 månader sen min morbror lämnade detta jordliv och försvann till en annan plats. Vi i familjen säger att han försvann över till andra sidan floden, som i Lars Demians låt "på den andra sidan". som en kopmpis syster sjöng på hans begravning.

Mins inte riktigt vilket år han fick diagnosen tarm cancer, men det var nog 4år sedan eller något. Han fick stomipåse och allt värkade vara frid och fröjd..

men bara några månader efter sa doktorn att han hade obotlig cancer och att den spridit sig så pass mycket att det inte fanns mycket att göra. han testade att ta cellgifter men mådde dåligt av det och eftersom han fått beskedet obotlig cancer kännde han att han inte ville utsätta sig för illamåendet och allt vad det heter.

i september började han rasa i vikt hans mun kunde inte producera saliv så han fick äta citron för att kunna fukta munnen någulunda.. jag kom hem i oktober efter en utlandsresa och hann träffa honom för en sista gång.. han var ett vandrade lik… han hade fortfarande kvar sitt sinne för humor men ingen ork eller kraft att gå eller stå.

jag åkte till egypten två dagar senare och fyra dagar efter det fick jag ett samtal av min mamma som sa att han somnat in i sängen hemma. hela min mammas sida av familjen var där mamma, morbror och moster även mormor och morfar…

han hade blivigt orolig på lördags natten då han kännde på sig att något skulle hända så ASiH (Avancerad sjukvård i hemmet) fick komma och ge honom morfin, morfinet gjorde att han aldrig vaknade upp igen. han låg som i koma i tre dagar tills han tog sit sista andetag på tisdags morgonen..

min morbor blev ändast 43år gamal…

skriver detta för jag saknar honom och för att det kanske finns fler som sitter i samma situation eller liknande

MVH!

[mia-38]
0

Fy vad hemskt och tråkigt.
Känner igen det mesta av det du skriver då min pappa gick i genom samma elände.

Det är ännu hemskare när de går bort så tidigt.

Beklagar sorgen.

Kram på dej.

7ipparn
0

Jaa det är tråkigt när människor är så unga oavsätt vad det handlar om :/ Kram!

Brommel
1

Så sorgligt att läsa om din morbror som gick bort alldeles för ung. Jag beklagar verkligen men i ditt hjärta finns han kvar, eller hur?

Maria
1

Usch, det är alltid så tråkigt när så unga människor dör.Gråter

/Maria

7ipparn
1

#3 självklart! Han är här om nötterna iblsnd och hälsar på :)

Lena1971
0

Så sorgligt. Gråter Han var verkligen alldeles för ung! Jag beklagar din förlust, 7ipparn.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Så tråkigt att inte bli äldre och jag beklagar din förlust…kram

angiegirl
0

Den enda nära som dött för mig tidigare var min hund Wera.

Nu, för ca 2 veckor sen dog min lillebror i lungcancer, 23 år gammal. Läkarna kunde inte göra någonting och på mindre än 6 månader var han borta.

Jag saknar honom så sjukt mycket och blir så förbannat ledsen när jag tänker på allt han kommer att missa. Jag förstår verkligen inte varför de vi älskar mest och har haft så lite tid med ska försvinna. Självklart blir det aldrig bättre av att fundera, men någonstans i mig vill jag ha ett svar på min dumma fråga. Ja, vi har haft våra fantastiska tider och våra glada stunder. Men jag var verkligen inte redo att släppa taget, och nu när han är borta känns det så tomt.

Det är ett tomrum som aldrig kommer kunna fyllas.

Det var precis för honom som för din morbror 7ipparn, han rasade i vikt, kunde inte producera saliv, tarmarna slutade även fungera. Det är jobbigt när nära försvinner.

Men då finns det plats för en ny fin person. ;)

Angelica Wärngren

May the force be with you

Halvdansken
1

Angiegirl - fy vad hemskt. Stackars er familj, och din bror som inte fick vara med om allt det som han ville.

Ursäkta om jag låter lite okänslig, men lungcancer i så ung ålder, hur kan det komma sig? Hade han varit utsatt för nåt i jobbet eller så? Inte ens rökning påverkar väl så snabbt?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lena1971
0

Angiegirl, förfärligt att se sin bror bli sjuk så snabbt. Jag skickar en stor tröstkram till dig!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

angiegirl
0

Halvdansken:

Läkarna har ingen bra förklaring, det var väl bara så det blev helt enkelt.

kan ha varit en ärftlig cancer som satte sig i lungorna.

Ingenting hjälpte, de testade både strålning och cellgifter men cancern spred sig bara mer. Dessutom skrattade läkarna bort förslaget Om Cancer för att han var så ung.

Så för er som läser, misstänker ni cancer så be för fan om att kolla upp det, viftar dom bort det så ge er inte.

Det kan hända vem so helst.

Lena1971:

Tackar hjärtligast.

Angelica Wärngren

May the force be with you

yaya27
0

min man har tarmcancer och det är obotligt

vi har kämpat 2år nu på sjukhus.

han blev aldrig tagen på allvar när han sa att han tror att han hade cancer.

sjukvården skratta åt honom och ställde diagnos som hemorojder.

han är också bara i 40års ålderna och jag lämnas ensam med vårt lilla barn.

Brommel
1

Yaya27 och Angiegirl: det är så smärtsamt att läsa era berättelser och hur man blir bortviftad av nonchalanta läkare. Jag var själv nära att ge upp för jag sökte hjälp för min hesa röst och ständiga hosta men fick bara remisser till logoped, rekommendationer att vara tyst, hostmedicin och t o m rekommendation att dricka te med honung. Till slut kom jag till en vårdcentral som remitterade mig vidare och då såg man efter en operation att jag hade cancer på stämbandet. Det är för jäkligt men jag klarade mig mycket bra och blev väl bemött och mottagen i Gävle. Att ni råkat så illa ut med era nära och kära är skrämmande och jag skickar varsin stor kram till er. Man ska alltid ta folk på allvar även om personerna är "för unga" för det finns väl inte speciella "regler" för hur cancer drabbar?