Cancer iFokus

Cancer

Etikettdiagnosticera
Läst 3525 ggr
[mia-38]
0

Lite rädd!

Har ju som sagt nåt som sitter i halsen som inte vill försvinna.
Idag tog läkaren sköldkörtelprov genom blodstatusen.
Han kände på mina körtlar runt hals och längre ner men de var OK sa han.
Jag har förhöjt blodtryck.

Är livrädd nu att det ska vara cancer.

Får svar om två veckor.

Brommel
0

Jag håller tummarna men jag har också känt mig konstig i halsen och var lite orolig igår inför återbesöket men det var ingen fara. Vintern och kylan gör att det blir stelt och segt i halsen. Är det så du känt? Jag hade larynxcancer men det yttrade sig i hosta och heshet och om han kände på lymfkörtlarna så är det nog ingen fara. En stor kram från vintriga Hälsingland skickar jag till dig Mia Glad

[mia-38]
0

Brommel Det känns som om det sitter något i halsen på insidan. Jag har inte svårt att varken äta eller andas. Men det sitter nåt där. Har haft detta sedan i september förra året och det vill inte försvinna. Kram till dej med..:-) (ken ej skicka smilis-gubbe nu då den raden är borta)

Brommel
0

Visst är det väl nervöst att vänta? Det minns jag i alla fall för efter operationen så skulle jag vänta en vecka på besked. Jag håller tummarna och så får du en till kram Glad

Maria
0

Håller också tummarna.

Vad är det för prover som du väntar svar på?

/Maria

komet
0

Håller också tummarna dör att du ska få ett bra besked. Skulle du inte få det så är jag ett levande exempel på att cancer i halsen går att bota. Kram

[mia-38]
0

Maria
Jag väntar på svar på prover på hur sköldkörteln fungerar.
Han tog en massa blodprover.

Jag tror inte det är cancer..men man vet ju aldrig. Det är så många som drabbas så varför skulle en annan klara sej?
Men så får man heller inte tänka..men så tänker jag just nu.

Maria
0

OK. Då får vi hoppas att dina blodprovssvar är bra.Glad

/Maria

[mia-38]
0

Är de inte det så blir det olika slags röntgen, sa läkaren.
Vi måste ju ta reda på vad det är jag har i halsen.

Maria
0

Fast ska de inte röntga/ta ultraljus oavsett blodproven?

Proverna visar väl bara på om du har över/underproduktion av sköldkörteln.

/Maria

[mia-38]
0

Ja jag vet inte Maria…kan inte om just detta.

Maria
0

Jag tycker du ska fråga när du fått svaret på dina prover.

/Maria

JereMina
0

Goa Mia vi håller tummarna för att det inte är något allvarligt…kramar om dig!

[mia-38]
0

Jag är lite röd i halsen och lite bubblig. Han frågade om jag hade ont i halsen men det har jag ju inte. Igår var det som sitter i halsen, mycket irriterande och jobbigt. Jag kan äta och andas utan problem. Men har ofta lite harkel och är lite hes.

Lena1971
0

Kära Mia, jag förstår om du som både förlorat din pappa och nu läser så mycket Om Cancer blir extra orolig. Du får berätta så fort du vet mer, till dess håller jag mina tummar så hårt jag bara kan!!

Kramar om!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Hur har det gått med halsen, Mia, är du bättre nu?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Jag undrar också hur det är?

[mia-38]
0

Hej på er.

Jodå…proverna visade inget fel…de var perfekta.
Men likväl sitter skiten kvar i halsen. Vissa dagar känns det mindre men andra mycket större och jag känner det som om det knyter sej i halsen.
Jag fick råd om att ta mina Omeprazol-piller men dessa hjälper ju heller inte…om det tex är någon inflammation i strupen som kommer av min magkatarr.
Jag ska ringa läkaren igen denna veckan så får han ta och skriva en remiss till röntgen.

Lena1971
0

Bra att du är på, Mia. Hoppas det blir bra snart!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Brommel
0

Kan du inte få Acetylcystein? Jag har ju fått det nu mot recept eftersom jag haft slem och varit hes. Det är ganska effektivt så det borde du kunna få med de besvären!!! Men jag är förbaskat glad över beskedet du fick!!!!🙂

JereMina
0

Mia för några år sedan kände jag samma som du och blev kollade ordentligt men det visade sig vara så att jag spände mig. Jag spände mig i magen så att Vagusnerven drog åt lite och sedan gick jag och harklade mig som blir en ond cirkel.

Alltså spänningar kan det vara 😉