Glad påsk!
Vintern har inte släppt sitt grepp om Uppland, och ska visst inte göra det på ett litet tag än. Jag tog en lång promenad i skogen igår och letade vårtecken, men jag hittade inga. (Jag kan ha varit ouppmärksam…) I rabatter har jag sett snödroppar och annat, men inte i skogen. Däremot sjunger fåglarna redan som tokiga på vissa ställen!
Ska ni göra något särskilt i påsk? Själv har jag en påskmiddag med familjen planerad till annandagen, och i övrigt blir det att ta dagarna som de kommer. Kanske någon långpromenad, eller termos och matsäck i solig glänta. Eller in i mörkret och titta på bio. Det var länge sen jag gick på bio, och nu går Cloud Atlas och Beasts of the southern wild. Dem vill jag se! Har ni andra biorekommendationer, dela gärna med er!
Önskar alla en riktigt härlig påskhelg!
☀️
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag önskar också er alla en glad Påsk.
Bio är ingen dum idé när det är kallt och ruggit ute. Ska läsa på om dina filmer.
De senaste filmerna jag sett är.
"En oväntad vänskap" en helt fantastisk film med en verklig historia som bas. En totalförlamad rik man anställer en tvivelaktig (enligt hans vänner) personlig assistent och livet blir helt annorlunda för de båda.
"Historien om Pi" Det var en filosofisk film och förmodligen det vackraste jag sett i filmväg.
"The Hobbit" Den var också fantastisk. Jag älskar ju "Sagan om ringen" så det kan aldrig bli fel.
/Maria
Just det, En oväntad vänskap och Historien om Pi vill jag också se!
The Hobbit vet jag inte. Jag älskade Tolkien så mycket när jag var liten, så inga filmer lever upp till mina förväntningar. Jag väntar tills den kommer på tv istället. 😉
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänk att jag tycker "Sagan om ringen" filmerna är de enda filmer där jag inte blivit besviken efter att ha läst böckerna innan.
Precis alla karaktärer var precis som jag föreställt mig dem och jag har sett dem flera gånger🤐
Tur att vi är olika.
Här kommer dvärgarna som sjunger "Misty Mountain cold" Jag får gåshud😛
/Maria
Glad Påsk på er alla. 🌺
Jag ska försöka att orka göra klart hemtentan i helgen. Har drabbats av en jobbig förkylning. Typiskt. 🧟♂️
Kram till er. ❤️
Tack och Glad Påsk till er alla…här har vi en katt med urinvägsbesvär och det är inte kul det men Påsk blir det ändå. Vi får göra det bästa av situationen…sköt om er👋
Glad påsk
Ha en bra dag
Sport iFokus
Jag skickar en stor påskkram till er alla härinne ❤️ men den långa vintern tär på mina krafter och att vi har sommartid i natt känns som ett skämt. Här är det minus 10 och inget tyder på något annat den närmaste tiden men kram och åter kram 🥶 ❤️