Halv "sjukpension"
Nu från och med april så har jag fått halv sjukersättning. Det som förr kallades för sjukpension. Jag fick beslutet igår och det känns ganska bra nu.
Jag har ju länge varit emot detta och hela tiden hävdat att jag kommer börja jobba helt igen. Jag har gjort ett försök men det höll inte.
Jag är evigt tacksam för att tumören är borta men det har tagit tid att inse att jag faktiskt har vissa bestående "hjärnskador" men med tanke på alternativet så är ju det en "piss i Missisipppi"🙂
Cancer är omtumlande och livet blir annorlunda på många sätt. Hur har ni andra det? Vad i livet har blivit skillnad för er?
/Maria
Skönt Maria att du fått halv sjukpenning nu. Och att du måste börja fatta att du måste tänka mer på dej själv. ❤️(skrivet i välmening)
Kram på dej. 🌺
#1 Tack.
Någonstans längst inne så känns det fortfarande som ett nederlag fastän jag vet att jag inte ska tänka så.
Det känns i alla fall mycket bättre nu än för ett par månader sedan😉
/Maria
Du har haft tur i oturen så njut nu av lite mer fritid och ta hand om dig själv 🤗
Nej tänk inte på nederlag utan att du får njuta och ta hand om dig själv och göra roliga saker. Du verkar ju vara en böna med fart i så sätt igång 😉❤️
Ni har så rätt så😉
/Maria
Härinne har vi rätt hela tiden . Jag tycker om att titta in och träffa er alla ibland 🙂
#6 Haha🙂
/Maria