Arg och ledsen
Jag kan inte vara så aktiv som jag vill för vårat internet Net1 är så dåligt och igår stod det still. Under dagen så var det helt borta och vi ringde men tror ni det blev bättre. Vi förvarnade dem för ett år sedan om att det skulle komma ca 200 arbetare som ska jobba med vindkraftsbyggen. Dem skulle sätta upp en transponder sedan lovade dem en mast och vi väntar fortfarande. Telias internet är ännu sämre så jag vet inte vad vi ska göra….jag vill skriva mer här på iFokus 😡
Alltid trist när det krånglar😕
/Maria
Jag avskyr när datorer krånglar. Det tar på mitt tålamod!
Men vad fort man vänjer sig vid att datorere ska vara snabba? På 90-talet fick man stänga av datorn om någon skulle ringa, modemen hade några minuters starttid med uppringningsförsök, och man hann koka sig en kopp te medan sidor laddades ner. Idag börjar jag trampa irriterat med fötterna om datorn tar en halv minuts betänketid.
Är ni likadana?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Lena, jag minns mycket väl när man gick på toaletten eller bryggde kaffe medan datorns uppringda internet körde igång och man kunde inte prata i telefon samtidigt. Lik förbaskat blir jag galen av bristande 😃tålamod när det tar för många sekunder med bredbandet
Jag kan ta att det tar lite tid men då det står alldeles still eller det inte går att komma ut på internet då är det inget kul.
Javisst minns jag uppringda internet 🤪