Cancer?
Hejsan!
Jag är en flicka på 14 år, fyller 15 i september detta året! Jag har känt att jag har en liten knöl i ena bröstet men inte i andra, eller jag vet inte riktigt.. känner den inte så mycket på grund av att den är väldigt liten, men är en då väldigt orolig om detta kan vara cancer, vill inte tappa mitt hår, har äntligen fått långt hår som jag länge velat ha och mina vänner säger att det är så himla fint..
Som ni ser på bilden så tycker jag att jag ser väldigt frisk och glad ut, om jag får säga det själv så gillar jag mitt hår väldigt mycket, har läst mycket Om Cancer och har märkt att jag inte har några utstående leverfläckar, inte några som blöder eller skorpiga.. har inte heller några andra symtom som jag vet, det ända jag har är att jag kan få en smärta i bröstet 1 gång i månaden bara i 1 sekund, många av mina kompisar får även sådant stick så antar att det inte är farligt!
men hade varit så sjukt glad om jag fick ett svar
Mvh-Josefin!
🙂
Om du är orolig och känner något annorlunda, är det bästa att åka in och kolla bröstet. Behöver ej vara cancer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej på dej.
Du är ganska ung än så jag tror det är dina körtlar brösten som växer…eller hur man ska säga. Helt ofarligt.
Det med smärtan i bröstet kan ha med hormoner att göra. Har du fått mens än?
Du behöver inte svara på det men jag kan tänka mej att allt detta som du känner kan bero på att du utvecklas.
Om du ändå är orolig kan du låta en läkare kolla ditt bröst.
Angående dina leverfläckar kan du be en läkare titta på de om du är orolig
Hoppas att jag kunde hjälpa dej lite iallafall.
Kram 🌺
Håller med Mia-Li. När man är 14 så växer brösten fortfarande och de kan växa olika och knölar kan kännas.
Läkaren är ändå den som kan ställa diagnos och titta på dina leverfläckar.
/Maria
Det är väldigt låga odds för att det skulle vara cancer, så jag tror du får behålla ditt långa vackra hår. 😉Det är heller inte nödvändigtvis så att man får en behandling man tappar håret av när man får cancer. De flesta får andra mediciner eller strålning i första hand, och då får man behålla håret.
Jag håller annars med Frida, Mia och Maria: Är du orolig, vänd dig till skolsköterska eller husläkare. De kan lära dig hur du ska kontrollera brösten och vilka leverfläckar man ska hålla ett öga på.
🙂
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag tror inte det är någon fara men om du inte kan släppa tanken så kan du väl göra som de kloka personerna skriver här ovanför och kolla upp saken. Kram ❤️
PS Du skulle kunna vara omslagsflicka på hälsotidningen LIFE och många skulle ge sin högra arm för ett sådant hår 🙂