Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 12823 ggr
rataxes
98

överleva levercancer?

min mamma har haft bröstcancer i kanske 10-15 år. nu har det spritt sig till levern. berätta om era erfarenheter! hur länge lever man, kan man bli frisk? jag är jätteorolig och ledsen..

[mia-38]
1

Hej rataxes.

Jag vet inte hur länge man kan leva med levercancer. Och om man kan bli frisk ifrån det. Det är nog olika från fall till fall.

Men kolla dessa sidor och läs lite om det. Levercancer

Cancerfonden om levercancer

Du kan hitta ganska bra info på nätet. Men kan du inte prata med läkaren om det?
Förstår verkligen att du är jätteledsen och orolig.

Skriv av dej här när du behöver det och kom gärna med frågor. Är säker på att du kan få bra råd och tips.

Varm kram

rataxes
0

kan jag ringa läkaren och fråga utan att mamma vet? eller måste mamma ge sitt samtycke? eller hur fungerar det?

tack för länkarna. kram tebax!

[mia-38]
0

Du kan ringa och höra med läkaren. Och du behöver inte tala om det för din mamma. Men läkaren kommer kanske att tala om det för din mamma att du ringt och frågat.

Som närmast anhörig har man rätt att göra detta.

Kram

Mads
0

Det är väldigt individuellt hur kroppen hanterar cancer som spridit sig till levern, mycket beror på var det sitter. Det finns olika sätt att behandla detta.

Vad gäller att fråga om din mamma, din mamma har redan blivit tillfrågad om det är sekretess på henne eller ej. Är det sekretess lämnar personalen inte ut någon information till någon utan man får fråga sin anhörig själv, är det inte sekretess kan man ringa och fråga om be om en anhörigsamtal med doktorn. Dock görs inte detta utan att informera din mamma.

Kram

Amor Vincit Omnia

Lena1971
0

Det finns människor som lever länge med cancer. Jag har en väninna som fick bröstcancer för nästan 15 år sen, och hon får besked om spridning nästan varje gång hon går till läkare. Men hon fokuserar på det som är viktigt och roligt för henne - barnen, maken, nära anhöriga, natur och konst och matlagning…

Jag tror det är väldigt viktigt att fortsätta leva sitt liv på bästa sätt!

Hur tar din mamma saken, Rataxes? Är hon vid gott mod eller nedslagen?

Stor kram till dig!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

rataxes
0

hejhej!

tack för era svar!

jo, inställningen är väldigt viktig och hon är en kämpe, det är hon verkligen och vi stöttar och försöker underlätta så mkt det bara går. det är bara det att om man "summerar" informationen på nätet ser det inte så bra ut, så jag blev väldigt orolig när beskedet precis kom.

kram till alla!

gudruna
0

Hur gick det

JereMina
0

Det är det nog fler som undrar?

Fridaybrew
1

Ts: Senaste aktivitet: 2011-11-26

Svar kommer troligen utebli.

/Fridaybrew

Murlok
0

Hej jag kommer att lägga upp min story snart behöver bara lite tid att smälta beskedet. Fick det för en vecka sedan.

Ha det gott :)

Namn lever för alltid människan bakom ej