Cancer iFokus

Cancer

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1744 ggr
sme4
0

Klimakteriet?

Jag undrar om någon har kommit i förtidiga klimakteriet pga cellgiftens? Jag har fått nattliga svettningar och på dagen, väldigt jobbigt. Är avslutad med cellgifterna för 3 månader sedan.

JereMina
0

Jag har inte cancer eller haft men är i klimakteriet och det är mycket jobbigt. Kan tänka mig att det är ännu jobbigare att gå igenom det du gått/går igenom och dessutom svettas och allt som följer med klimakteriet….stor kram till dig och jag hoppas du får det svar du söker vännen 😉

Maria
0

#0 Hur gammal är du? Är du säker på att det är klimakteriet? Är mensen som vanligt. Man kan ju få svettningar av annat också, mediciner, stress, ångest osv.

/Maria

[Mia-Li]
0

Har för mej att jag har läst att cyto kan ge sen biverkning med just svettningar odyl.

sme4
0

Jag är 43 år, mensen försvann med cytten. Jag äter 5mg oxycontin, lyrica 125mg. Jobbigt är det iaf, tro att jag är där.

Lena1971
0

Eftersom mensen försvunnit  så är det nog så att du kommit i klimakteriet p.g.a cellgifterna. Jag blev förvarnad att det kunde hända, men jag klarade mig den gången.

Mina väninnor som är där säger i alla fall att motion hjälper mot vallningarna. Promenera eller spring varje dag! Eller yoga, det ska visst också hjälpa. 

Hur illa är det tycker du? Känner du att vardagen påverkas? Har du någon kontakt kvar på onkologen som du kan fråga om råd?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

sme4
0

Jag har jobbigt, en inte så de påverkar min vardag. Lite svårt med yoga, springa och den slags motion pga amputionen men att slänga av sig kläderna brukar funka fint 😄fast lite jobbigt när jag är på stan 😊 Jag ska ta upp de med dr igen när jag ska dit. Hoppas sommaren kommer fort så jag kan va i bikini jämt 😎

Lena1971
0

Du kan bli riktigt populär om du kastar kläderna på stan! 😃

Det finns mediciner mot klimakteriebesvär, men hur de fungerar med övriga mediciner är föstås en annan fråga. Bäst att fråga din doktor, h*n måste veta vad som är bäst att göra.

🙂

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus