Min lille katt
Detta kanske inte passar härinne men cancer drabbar även våra djur.
Idag har varit en tung dag då vi fick avliva vår lille Lorentz. Han har magrat ganska hastigt och han hade förhöjda njurvärden så vi skulle ta ultraljud på honom idag. På skärmen såg man en stor tumör på ena njuren. Lika stor som njuren och resten av buken var full av tumörer.
Eftersom han var halvsovande redan så bestämde vi oss för att avliva direkt. Men det blir lite chockartat när man bara tror att det är en undersökning.
Vår gamle katt fick cancer i käkbenet.
Lorentz blev 10 år och nu har vi Moritz här hemma som går och letar efter sin kompis.
Lorentz är den långhårige på bilden.
/Maria
Åhhh…jag beklagar verkligen sorgen. Vet hur hemskt det är att komma hem utan sin älskling igen.😢
Kram på dej. ❤️🌺
Usch, det är ett förfärligt beslut att fatta. Och stackars Moritz också… 😕
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Tack ska ni ha❤️
Stackars Moritz. Han har varit orolig hela natten och idag har han bara gått omkring.
Man blir ju så förtvivlat kär i sina små djur.
/Maria
Jo nog är det så att man bli kär i sina små djur. 10 år är ingen ålder på en katt i dagens läge heller, så det är inte vad man förväntar sig.🤗
#4 Nej, jag hade ju hoppats att han fått några fler år.
/Maria
Jag skickar en stor vårkram till dig och beklagar att du fick ta farväl av din fyrbente vän ❤️ I dag eller rättare sagt igår, lördag, fick jag ta farväl av min älskade Tuva som också förmodligen hade cancer men också så många sjukdomar vilket veterinären betecknade som "multihaveri". Det är så sorgligt och jag har gråtit många tårar vilket du också förmodligen gjort. 😢
Vilken makalös svans han hade denna praktfulla kattkille ❤️
#7 Vad ledsamt Brommel. Man blir så förtvivlad😢
/Maria
Man älskar ju sina djur. Det är hemskt att skiljas från dem. Tröstkramar till er båda två!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Alltid ledsamt att fatta det beslutet! Stackars lilla Moritz med. ❤️
Hände "samma" med vår katt - hon skulle bara undersökas och då sa veterinären att hon troligtvis hade en tumör i nosen så hon fick avlivas.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Vår ena katt blev överkörd av en bil. Vi tog hem honom för att begrava honom i trädgården och vi visade honom för vår andra katt (hans bror). Elvis snusade till Esser, och tog två gånger med tassen på honom, som om han klappade honom farväl. Sen gick han, och var helt lugn.
Kom inte och säg att djur inte "begriper".
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#12 Naaw, vad gulligt av din katt som sa farväl.

Jag tror faktiskt att det kan vara en bra sak - om man har möjlighet - att visa den döda kompisen för de överlevande. De förstår, och slipper gå runt och leta.

Lorentz var sannerligen en väldigt stilig katt!
#14 Precis. De blir ju säkert ledsna men förstår ändå vad som hänt - och slipper gå runt och leta som du säger.
#14 Absolut! Har alltid gjort det de gånger det varit möjligt.
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Så här vill jag minnas min vän som vandrade vidare pga Malignt Lymfom sommaren 2008, han blev 9 år.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.